Learning from our lending mistakes, with James Lambridis
Not every loan made to a stranger is a good one, sometimes the lender suffers as a result, almost always the borrower does. On this show, we often talk about how to mitigate the pain felt by lenders, upfront or after the fact, but weโve also scratched the surface when it comes to taking the customerโs point-of-view - in todayโs episode, I want to go a level deeper.
Which is why Iโm speaking to James Lambridis of DebtMD. James and his team help consumers that are in tricky debt situations, regain control. In other words, theyโre well-placed to be the mouthpiece for the consumer, feeding back to us any lessons that we might be able to gather from miss-made or miss-managed loans. After all, we learn the most from our mistakes.
You can learn more about DebtMD via their website and in particular via their blog
You can learn more about myself, Brendan le Grange, on my LinkedIn page (feel free to connect), while you can find my action-adventure novels on Amazon, some versions even for free.
If you have any feedback, questions, or if you would like to participate in the show, please feel free to reach out to me via the contact page on this site.
Regards,
Brendan
The full written transcript, with timestamps, is below:
James Labridis 0:00
Because, you know, we all owe money: your mortgage, your car, your whatever, your credit card let's say, student loan. So we all owe money, you're not going to jail, and there are ways to manage it and pay it off.
Brendan Le Grange 0:21
We've spoken about this before in previous episodes on collections. The fact is we can learn an incredible amount from the mistakes we make, but too often in lending businesses, we don't build the feedback loops that are needed to bring lessons back from collections to originations.
Welcome to How to Lend Money to Strangers, I'm your host, Brendan le Grange. And I've been working in consumer lending for the last 20 years, delivering projects in Africa, Asia and Europe, and now as the Chief Solution Architect at ConfirmU, a FinTech that is gamifying access to credit among the unbanked - check out our story in Episode 24 of this show.
But if we can learn from collections, then it stands to reason we can learn even more from the companies that specialise in helping consumers when loans go wrong - like the New York-based DebtMD, whose founder and CEO, James Lambridis, is here with me today.
James Lambridis, welcome to the show. You have a undergraduate degree in finance from Penn State and an MBA from NYU Stern - so all the typical qualifications of a banker and yet the last decade or so of your career has been spent, some might say on the other side of the fence, helping consumers to push back against the bankers.
That's probably a little bit of an aggressive description, but certainly helping troubled debtors to extract themselves from bad credit situations and take control of their own debt. So let's start with that interesting contrast - could you expand a little bit on your background, and what got you to move into this world of debt solutions?
James Labridis 2:27
For sure. So before launching DebtMD, Brendan, I worked as you said in the debt relief industry. For five years, my job was to advise people as to what their best option was to pay off their debt - predominantly credit cards, and then some medical bills and student loans. So every day for five years, I would speak with people, both in person and on the phone, assess their financial situation, and then recommend a solution based off their unique circumstances.
So what I found from doing that everyday, because you know, as you can imagine, when you speak to the same type of person, or same type of customer everyday for five years, you begin to glean insights on them, right? So people in debt, they're stressed out, they're under time constraints to find a solution, many of them are misinformed as to what their best option is to become debt free.
So that got me thinking, you know, how can I improve this situation, make it easier for them to find a solution? And that's ultimately when I thought of the idea for DebtMD. So I wrote a business plan, raised some capital, and then we built and launched the platform.
Brendan Le Grange 3:36
Well, one of the things you have is certainly quite an in depth blog section on your website, with quite a few good articles, and one of them that I've seen up there quite recently was a stat that 74 million Americans have more credit card debt than savings.
So this really is a huge, I don't want to say problem, but a huge section of the market that needs to be thinking strategically about their debt. One question I did have was, do you work primarily or exclusively with consumers who've got problems with their debt that I know of, so consumers that are already in delinquency, already struggling to make payments, or do you also work with consumers who are just acknowledging that look, I'm paying all my debts, but I've got a lot of them and I'm sure there's a better solution I just don't quite know how to solve it?
James Labridis 4:27
That's a great question. So to answer honestly, both, because you do have that first group of people that you mentioned where they're really struggling, they have average to poor credit, they can barely keep up with all their their debt payments - and for people like that there's solutions, whether it's a credit counselling or debt relief. But then you have people who ,yeah, they may have a little bit of of unsecured debt but their their credit's good, but they're just looking to lower their interest rate and lower their monthly payment. And if they have good credit, they're able to do so because the average interest rate on a credit card today, I believe, is like 19%. So why pay 19% interest, if you could consolidate your debt with a loan, lock yourself at, say, 7%. You could save hundreds, if not thousands of dollars on that debt and pay it off in a reasonable timeframe, instead of spinning your wheels paying on the individual credit cards.
So in the end, whether you have bad credit or great credit, it comes down to making a wise financial decision. So you can ultimately become debt free in a short period of time. That's what it comes down to.
Brendan Le Grange 5:44
And before we deep dive a bit of how DebtMD is helping, let's take a consumers point of view here quickly: what are some of the common routes into trouble that you see from your bird's eye view of the market? Are there certain specific events or choices or even mistakes that people are making, to lead them to need the assistance of someone like you,
James Labridis 6:07
for sure, and we've actually done some research on this, and the top reasons why people fall into debt.
Number one is a job loss. We've also seen, you know, a lot of people that get divorced end up in debt, because you go from two incomes to one, and then you might have to pay child support, alimony. So that's another big one. And then the third one is like a medical emergency, you know, stuff happens in life, as we all know and if you have to get rushed to the emergency room, now you're in the UK, but here in the US a lot of people don't have health insurance or aren't completely covered, so when you have that medical emergency, a lot of times, unfortunately, you're stuck with massive medical bills. And a lot of people end up either taking out loans or charging the medical bills on credit card. Those are the three major life events that we've seen that cause people to go into debt,
Brendan Le Grange 7:03
Which is quite interesting, because there's still, I would say, a stigma around getting yourself into this sort of financial trouble. And the assumption would be that, oh, these are people have over-borrowed, they've spent excessively on trivial items. And of course, there are people who struggle with spending on their credit cards, but it's also clear that these are just a lot of the factors that all of us face. As you say, we're all liable to be hit by a medical emergency. Things like divorce, obviously, one in two couples will go through, but a lot of the headlines now are 'buy now pay later, and whether it's going to encourage young people to overspend' where it sounds like we also need to be thinking a lot more about the other changes, unforeseen events, bigger events, where it's less of a bad habit and more of where you need some help to get back on your feet.
James Labridis 7:54
Yeah, for sure. There is this negative stigma for people in debt, there are a lot of people who may overextend themselves, they spend more than they bring in, you know, unfortunately, those people end up in debt as well. But there's one point I want to get across: sometimes it's people are unlucky, they have these emergencies and getting into debt as a result of that.
Brendan Le Grange 8:19
And I think that if we go looking for silver linings in something like COVID, one of those silver linings might be that it's normalised collections to some extent. It's certainly normalised going to your lender and asking for some assistance in repaying your debt. We've had people that are losing their jobs, we've had people who've had their hours cut. On the other hand, we've had people who've benefited from government programmes or simply because they couldn't spend, you know, saved money during the crisis. But you've got a better view of that than I do - what have you seen through COVID, through all the ways that this has maybe changed it environment?
James Labridis 9:00
Yeah, and believe it or not, actually, during COVID, we in the US, I can only speak for the US, but we actually saw one of the biggest pay downs of credit card debt, unsecured debt, in a long time - I want to say 10 or 20 years. With the lockdowns people couldn't really go out and spend money, with the federal unemployment benefits some people were actually getting more income than they were at their job. So what a lot of people did was pay down their debt. And then the government did implement these grace periods, especially with student loans. President Biden actually just extended that up until May again, not to mention there was a freeze on, for sure rent, and I believe you could get approved to not pay your mortgage.
So that gave people the opportunity with no expenses really, everything's closed, everything's locked down - why not pay down some debt. So that's kind of surprising you think everything's so bleak with COVID, which let's be real, it kind of was, but the one positive is that a lot of people were able to pay down some debt.
Brendan Le Grange 10:08
Yeah, and I think that pattern is repeated in many markets, certainly in the UK as well, where payment holidays on mortgages were the most publicised first step. And for most people who have a mortgage, that's your biggest monthly expense so it only took one or two months of not paying your mortgage to pay down your other debts. Now, some people took it because they lost their jobs and they needed the extra money, but others simply took the payment holiday, use the spare capital to pay down their credit cards and in a better position.
It'll be interesting to see, was this just a pay down that everyone benefits and they start to build back up again? Or will this change behaviours, but yeah, an interesting time certainly to be on this side of the market. Clearly, there's a number of reasons that consumers have got into the situation where they asking for some help with managing their debt. Let's talk about how DebtD provides that help. What services do you do, What does it look like to work with debt MD?
James Labridis 11:03
We're a platform that connects people with the professional help they need to become debt free. We help people with credit cards, medical bills and student loans. So the user, they'll go on to our platform, we have what's called our Smart Debt Analyzer. It asks the user questions about their types of debt, total debt, what their main goals are, whether it's to lower their monthly payment, lower their interest rate, raise their credit score, and then based off the answers to those questions, we connect them with the relevant company, or companies, that can best assist them with their debt.
There's no one-size-fits-all solution for anyone in debt, everyone's got a different credit score, everyone's got a different income, everyone's got different financial goals. So we want to lay out their options in front of them, you know, the pros and cons of each. Whether it's credit counselling, debt settlement alone, we want to be that educational partner, inform them on all these options, because once again, a lot of people aren't sure the difference between those three, and then ultimately, they can decide for themselves what's best.
Brendan Le Grange 12:10
Yeah. And I think it's interesting that we've seen a lot of apps on the front end helping you to better understand which credit card will give you the best air miles return. But you're filling that same sort of role at the back end saying, look, you've taken on these various products, a lot of them have terms and conditions you probably haven't read, none of us do know, and you're not coming in from a 'debt is bad' approach, or, you know, there's an industry here in the UK, I'm sure it's in there around the world as well, where people come in and say, okay, well, we can get your debt written off. And it will cause quite a lot of knock on impacts, people don't fully understand.
Whereas you've taken this neutral approach, and sometimes that approaches, yeah, he has a debt consolidation loan, which is, you know, this is still taking on credit. And sometimes it's okay, we need to make a payment plan, but it's not a out the door, we want to get all this debt written off, and we want to make the lender suffer. One of the things that I saw again, on on your blog when I was scrolling through it the other day, though, was a warning about scams to look out for in debt repayment services. What other things do people need to be aware of?
James Labridis 13:19
Yup. Unfortunately, like the debt settlement industry is widely known for having a lot of scams. If you're looking into debt settlement, debt relief, if there's companies that they say they do not charge you any fees, I would run away as fast as I can. Because in the end, whether it's a lender or a credit counselling agency, any company on the planet, they're in the business of making money, if they're telling you that they're not charging any fees, that's a red flag, and I would not do business with them.
And then you have some companies that offer some form of money back guarantees. Usually this is with that settlement as well. You're not buying a vacuum cleaner and if it doesn't work they're they're gonna give you your money back, this is your financial future at stake here. So once again, that's another major red flag.
And then I guess I'll leave it at - and I know you're in the lending industry - but some people can't get a traditional loan from a traditional lender, so they end up going the payday loan route. And, you know, I don't know how it's still legal. But a lot of people do get payday loans, you're talking like hundreds of percent interest. And you literally keep paying and paying and paying and the principle never goes away. Yeah, you get to pay off credit cards, but you put yourself in a worse financial situation. So those are the three main red flags I would watch out for.
Brendan Le Grange 14:45
Yeah, on the payday lending industry, as you say that, it's a quick win until suddenly, its just built up and built up. One thing I'm interested in is, if I've got this right, somebody will engage you and say look, here's my debt situation, and you'll help them solve their problem today. And sometimes that's enough, because as we said, sometimes it's just through divorce or medical emergency or student debt that got them where they are, but for other people where it might be more of bad spending habits - are there other tools that you provide to help them in the longer run?
I've seen, as I mentioned already a few times, you've got that great blog, and you put out a lot of good content, but how else can you perhaps build these strong habits so that they don't fall into the same situation down the line?
James Labridis 15:29
I feel like most people keep some type of spreadsheet or budget to see what's coming in what's going out, but we've actually built out this debt analysis, personal finance spreadsheet - as long as you input your debt correctly, with your monthly payments, you can see exactly what you're paying out each month. You know, if you keep paying X dollars, this is how long it's gonna take you to pay off. And we send it to anyone who subscribes to our email list, you know, because when you have four or five credit cards, the bills are coming, and then that one comes 10 days later, you never really have a good snapshot, you just keep paying, and you don't really think about it, right? And a lot of people have automatic payments set up, so it doesn't occur to them.
With this personal finance analysis spreadsheet, they can see exactly what they're paying. When you have like $20,000 or $30,000 in debt, you'd be surprised people are paying $1,000 - $1,500 a month on just minimum payment. When you put it in front of somebody's face, and they see how much they're paying. That's when they know they really need to do something, get a loan to pay it off, or do it on their own, minimise your expenses take on another job.
But the point being is doing nothing is like probably one of the worst things you can do.
Brendan Le Grange 16:50
Yeah, and it's a message has come up in a few interviews I've done with people in collections where we all have this fear of being yelled at, it meant that you'd scramble and try to make solutions, you take out this payday loan, or you would go down to minimum payment and then maybe you take another credit card on minimum payment, all in the hope you could solve this without having to be yelled at. So nobody ever spoke to the lender until it was far too late.
But as collections as modernised - and certainly COVID has helped here again - making it online, making ways to communicate without the embarrassment of a face to face or a phone call, trying to make it so consumers do have that conversation early on. Because as you said, the worst thing you can do is nothing.
And I think that's one thing I want to pick up on here now because, as you mentioned, I've always worked in lending, and I think one big systematic problem we have there is that we don't have a very good feedback loop at an individual level. So we would build a model for a lending product and we would look at the risk profile, and we'd say, on this portfolio let's say if we issue 10,000 loans, as long as less than 2% of them go delinquent, we're making profit, and then we'd roll out the product and we'd measure the risk and as long as less than 2% is going bad, we never really think about it. But every one of those people who do go delinquent, for them individually, it's usually some sort of personal trauma.
Not every time but I'd say - and maybe you do have some numbers - but I'd say for the vast majority of people something's gone wrong. They're upset about it. It's really stressful. It's traumatic, and they don't want to go through collections.
James Labridis 18:27
No, never.
Brendan Le Grange 18:28
But we kind of forget about them because well, it's within within our target. But these consumers no doubt want lenders to think about it and actually say how can you build a better product so that people don't go through that and you will have had a unique experience of this? You know, we were supposed to learn from our mistakes, you can see the lending industry's mistakes often. Have you got any thoughts about how lenders should be designing their products or doing their marketing or managing their customers in a way that can be better for everybody?
James Labridis 18:58
Yeah, I'm sure as you know, every loan company markets the "debt consolidation loan", that's like one of their big offerings. It's a buzz term, and maybe they market it, you know, and everyone sees it. Now, the purpose of the debt consolidation loan is to pay off their debt, right? Let's just say they paid off their credit cards. And I'd love you to chime in here. Can the lender who's offering that debt consolidation loan, ask or somehow make the borrower close down their credit cards that they just paid off, or refrain from using them because I've seen this firsthand where person gets the loan, pays off their credit card, and then proceeds to charge them back up again. And that's a situation where they're most likely going to default if they have to now pay their credit cards and this new loan.
So you mentioned how can they make everyone better off? Is there a way to you know, all you have to close the card though, or you can't charge on them? Because, once again, I think you know, everyone benefits from that. One other thing, and I'm sure you definitely know more about this than I do. We're working on, it's almost Dumbo a machine learning application where we can actually predict what the optimal debt relief option is for a user to dive deeper into their financial profile.
Brendan Le Grange 20:23
Yes, I'll speak to your first one, when, in the very early days, we - and this was partly because logistically, you couldn't easily do this - but we would manually take on the job of closing the consumer's accounts. So we would say bring your debt across to us, and we will close your other cards for you. And we could get away with that. But what happened then is from a competition point of view, smoother process, people would start giving up on that. So now we have the situation where exactly as you described, I will give you a debt consolidation loan, but your credit limit is still sitting there, and it's in the back of your mind. And next thing, you know, you've now just got the debt consolidation loan and your credit limit used up.
That said, you know, can we stop it? it wouldn't be something that needs new technology, it certainly doesn't even need new networks. If we look at something like the gaming industry, you know, you can blacklist yourself, you can say, I don't want to gamble. There is in the the credit bureau world, you can freeze your credit profile, which is usually a defence against identity fraud. I'm sure that same process could be worked. And we just need to tweak it a little bit - that when somebody volunteers and says, look, this is what I want, my weaknesses is runaway spend and I would like to be helped. Would there be ways around it? Yes, of course, it's not perfect. But I think you're right, that it shouldn't be that hard for a consumer who says, this is the problem.
James Labridis 21:48
Yeah, and you know, one last thought on that, where you tell people or you make people close out all their credit cards, that is going to impact their credit score. So that's why a lot of people are gonna baulk at that. Because credit score is important. But all these banks, they convey it like it's like your firstborn child that God forbid, it goes down three points. And once again, I'm not I don't want to downplay it. But I don't think it's the end all be all when it comes to having good financial health. I think that's more so how much cash do you have in your in your bank account? How much savings, investments, zero debt most importantly.
Brendan Le Grange 22:27
Yeah, the last 10 years of my career were in credit bureaus, and I'm the biggest proponent of 'look, your credit score, if you've missed a payment, you'll have a bad credit score, if you've never missed a payment, if you keep hitting your limits, you're kind of in the middle, but beyond that, it's largely irrelevant. The marketplace is such that if you qualify for a mortgage, there'll be competition, you'll get a good rate, if you want a credit card, you can get a credit card, does your oldest account on record help, it helps a little but it's not changing anything. The level of detail in the credit score is fantastic. But few lenders use it or can even use a strategy that and we've wanted people to value the credit score, we want them to understand it's there.
But one of the problems with the way we've talked about credit scores, if we've made them too personal, mathematically, would we do the credit score, right, we calculate it without knowing who you are, we strip away all those details. So it's not a judgement on you personally, what we're saying is, from the data we have in front of us looking back people with this pattern, on average that does, and I think if we can get people to stop seeing it as a positive I've done wrong, I can be the most confident about you, when I've got the most data. So if you have lots of credit cards you've paid, I can see that I can be a little bit more confident. But if I don't have that it's not negative. It's just saying I'm a little bit less sure. And I think there is now a time where we almost need to step back and say, Okay, we've maybe gone a bit too far. You can ease up a bit on your credit score, they fluctuate, they change on some things that are entirely irrelevant. Your credit bureau scores important but there's other ways to measure your risk. There's other ways to measure your, your favourability.
What is your savings, what is your net wealth, how much do you owe people, how flexible are you to ride through a crisis? All of that is going to be more important to a lender then five points here or there on a FICO score.
And then yeah, and in terms of machine learning, I think one interesting thing with machine learning is that it's actually not used all that much in the credit bureau world because we're using very structured data that doesn't necessarily need machine learning, but it's been tried out in a lot more of these other scenarios more like what you're saying. And I really think that's where it comes into its own because each month while each week, each day maybe different products are being offered by the market. Different situations are presented. themselves.
And that's really where something a lot more flexible comes in. To have a system who can do that you don't have to go through billing the stigma, feeling the embarrassment, feeling the stress, throw it all at the machine can give me three solutions, I can pick the one I want from there. It's a clean process. And I think we can take that trauma out, move away from that school model where you know, you've been naughty, an IMS endure shouting at you until you pay us back. I'm still in the lending industry. So I probably shouldn't be too aggressive on this note, but you know, we can push back a little bit and see if no fraud was committed. This was a business decision that was taken. It's a profitable business decision overall for the lender. And don't take it too personally.
James Labridis 25:47
Yeah, and a quote I heard a while back, "it's not a crime to own money, if it was, we'd all be in jail". Because you know, we all owe money, your mortgage, your car, your whatever, your credit card, let's say student loan - so we all owe money, you're not going to jail, and there are ways to manage it and pay it off.
Brendan Le Grange 26:08
Ah well, in my first episode we did a history lesson and in the past there were jails for this sort of thing, but yeah, I think that's a message that does need to be heard over and over. But don't go wild. Just because that a contract that was entered into in good faith. Turns out you couldn't afford the debt, or you got out of control. Yeah, that was a risk that was taken knowingly by the bank. So at some point, we do need to just get rid of that guilt.
But James, thank you very much. If consumers or anybody really wants to learn more about how to work with DebtMD, what's the best place for them to contact you or to learn more about your business?
James Labridis 26:47
Our website at www.debtmd.com. We have a great blog with a lot of free resources, calculators, and if you are somebody who isn't sure what to do with their debt, you know, feel free to take a look and Brendan, thank you for having me. I thought this was a great discussion and yeah, hopefully we can do it again.
Brendan Le Grange 27:12
Yeah, definitely. And thank you all for listening. If you haven't done so already, like share and subscribe to the show. Our to lend money to strangers is written, hosted and edited by myself Brendan le Grange. The theme tune and show music is by Iam_wake. You can find show notes, written transcripts, more in depth articles and details on how to book me for speaking engagements at www.howtolendmoneytostrangers.show.
I'll see you again next Thursday.
It's me again, just in case you've had your full of lending talk. Did you know that I've also published two pulpy action adventure thrillers. Drachen and Butterfly Hill are both available as ebooks, paperbacks and audiobooks from Amazon and other online retailers. They're not Shakespeare, but they're not expensive either. And Foreword Clarion Reviews compare Drachen to Clive Cussler turning Raiders of the Lost Ark into a shoot 'em up. Full disclosure that was in a three star review. So I'm not sure it was meant to be a compliment, but I think you get the picture.
And hey, I have to move soon. So if you'd like a free copy, drop me an email on brendan@howtolendmoneytostrangers.show and I'll send one over to save myself from lugging it around again.
La transcription รฉcrite complรจte, avec horodatage, est ci-dessous :
James Labridis 0:00
Parce que, vous savez, nous devons tous de l'argent : votre hypothรจque, votre voiture, votre quoi que ce soit, votre carte de crรฉdit disons, un prรชt รฉtudiant. Donc, nous devons tous de l'argent, vous n'allez pas en prison, et il existe des moyens de le gรฉrer et de le rembourser.
Brendan Le Grange 0:21
Nous en avons dรฉjร parlรฉ dans les รฉpisodes prรฉcรฉdents sur les collections. Le fait est que nous pouvons apprendre รฉnormรฉment des erreurs que nous commettons, mais trop souvent, dans les entreprises de prรชt, nous ne construisons pas les boucles de rรฉtroaction nรฉcessaires pour ramener les leรงons des recouvrements aux originations.
Bienvenue sur Comment prรชter de l'argent ร des inconnus, je suis votre hรดte, Brendan le Grange. Et je travaille dans le crรฉdit ร la consommation depuis 20 ans, rรฉalisant des projets en Afrique, en Asie et en Europe, et maintenant en tant qu'architecte en chef de la solution chez ConfirmU, une FinTech qui gamifie l'accรจs au crรฉdit parmi les personnes non bancarisรฉes - dรฉcouvrez notre histoire dans l'รฉpisode 24 de cette รฉmission.
Mais si nous pouvons apprendre des collections, alors il va de soi que nous pouvons apprendre encore plus des entreprises qui se spรฉcialisent dans l'aide aux consommateurs lorsque les prรชts tournent mal - comme DebtMD, basรฉe ร New York, dont le fondateur et PDG, James Lambridis, est ici avec Moi aujourd'hui.
James Lambridis, bienvenue dans l'รฉmission. Vous avez un diplรดme de premier cycle en finance de Penn State et un MBA de NYU Stern - donc toutes les qualifications typiques d'un banquier et pourtant la derniรจre dรฉcennie de votre carriรจre a รฉtรฉ passรฉe, certains pourraient dire de l'autre cรดtรฉ de la clรดture, aider les consommateurs ร repousser les banquiers.
C'est probablement une description un peu agressive, mais cela aide certainement les dรฉbiteurs en difficultรฉ ร se sortir de situations de mauvais crรฉdit et ร prendre le contrรดle de leur propre dette. Alors commenรงons par ce contraste intรฉressant - pourriez-vous nous en dire un peu plus sur votre parcours et qu'est-ce qui vous a poussรฉ ร entrer dans ce monde de solutions aux dettes ?
James Labridis 2:27
Avec certitude. Donc, avant de lancer DebtMD, Brendan, j'ai travaillรฉ comme vous l'avez dit dans l'industrie de l'allรฉgement de la dette. Pendant cinq ans, mon travail consistait ร conseiller les gens sur la meilleure option pour rembourser leur dette - principalement des cartes de crรฉdit, puis des factures mรฉdicales et des prรชts รฉtudiants. Donc, tous les jours pendant cinq ans, je parlais avec des gens, en personne et au tรฉlรฉphone, รฉvaluais leur situation financiรจre, puis recommandais une solution en fonction de leur situation particuliรจre.
Donc, ce que j'ai trouvรฉ en faisant รงa tous les jours, parce que vous savez, comme vous pouvez l'imaginer, quand vous parlez au mรชme type de personne, ou au mรชme type de client tous les jours pendant cinq ans, vous commencez ร glaner des informations sur eux, n'est-ce pas ? Donc, les personnes endettรฉes, elles sont stressรฉes, elles manquent de temps pour trouver une solution, beaucoup d'entre elles sont mal informรฉes quant ร leur meilleure option pour se libรฉrer de leurs dettes.
Donc รงa m'a fait rรฉflรฉchir, vous savez, comment puis-je amรฉliorer cette situation, leur permettre de trouver plus facilement une solution ? Et c'est finalement lร que j'ai pensรฉ ร l'idรฉe de DebtMD. J'ai donc rรฉdigรฉ un plan d'affaires, levรฉ des capitaux, puis nous avons construit et lancรฉ la plateforme.
Brendan Le Grange 3:36
Eh bien, l'une des choses que vous avez est certainement une section de blog assez approfondie sur votre site Web, avec pas mal de bons articles, et l'un d'eux que j'ai vu assez rรฉcemment รฉtait une statistique selon laquelle 74 millions d'Amรฉricains ont plus de crรฉdit dette de carte que l'รฉpargne.
C'est donc vraiment un รฉnorme, je ne veux pas dire problรจme, mais une รฉnorme partie du marchรฉ qui doit rรฉflรฉchir stratรฉgiquement ร sa dette. Une question que j'avais รฉtait la suivante: travaillez-vous principalement ou exclusivement avec des consommateurs qui ont des problรจmes avec leurs dettes ร ma connaissance, donc des consommateurs qui sont dรฉjร en souffrance, qui ont dรฉjร du mal ร effectuer des paiements, ou travaillez-vous รฉgalement avec des consommateurs qui Je reconnais juste ce regard, je paie toutes mes dettes, mais j'en ai beaucoup et je suis sรปr qu'il y a une meilleure solution, je ne sais pas trop comment la rรฉsoudre ?
James Labridis 4:27
C'est une excellente question. Donc, pour rรฉpondre honnรชtement, les deux, parce que vous avez ce premier groupe de personnes que vous avez mentionnรฉ oรน elles ont vraiment du mal, elles ont un crรฉdit moyen ร faible, elles peuvent ร peine faire face ร tous leurs remboursements de dettes - et pour des gens comme รงa il existe des solutions, qu'il s'agisse d'un conseil en crรฉdit ou d'un allรฉgement de la dette. Mais ensuite, vous avez des gens qui, oui, ils ont peut-รชtre un peu de dettes non garanties, mais leur crรฉdit est bon, mais ils cherchent simplement ร rรฉduire leur taux d'intรฉrรชt et leurs mensualitรฉs. Et s'ils ont un bon crรฉdit, ils peuvent le faire parce que le taux d'intรฉrรชt moyen sur une carte de crรฉdit aujourd'hui, je crois, est d'environ 19 %. Alors pourquoi payer 19 % d'intรฉrรชts, si vous pouviez consolider votre dette avec un prรชt, enfermez-vous ร , disons, 7 %. Vous pourriez รฉconomiser des centaines,
Donc, en fin de compte, que vous ayez un mauvais crรฉdit ou un bon crรฉdit, il s'agit de prendre une sage dรฉcision financiรจre. Ainsi, vous pouvez finalement vous libรฉrer de vos dettes en peu de temps. C'est de cela qu'il s'agit.
Brendan Le Grange 5:44
Et avant d'approfondir un peu la maniรจre dont DebtMD aide, examinons rapidement le point de vue des consommateurs ici : quelles sont certaines des voies courantes vers les problรจmes que vous voyez ร partir de votre vue d'ensemble du marchรฉ ? Y a-t-il certains รฉvรฉnements ou choix spรฉcifiques ou mรชme des erreurs que les gens font, pour les amener ร avoir besoin de l'aide de quelqu'un comme vous,
James Labridis 6:07
bien sรปr, et nous avons en fait fait des recherches ร ce sujet, et sur les principales raisons pour lesquelles les gens s'endettent.
Le premier est une perte d'emploi. Nous avons รฉgalement vu, vous savez, beaucoup de gens qui divorcent finir par s'endetter, parce que vous passez de deux revenus ร un, et ensuite vous devrez peut-รชtre payer une pension alimentaire, une pension alimentaire. C'est donc un autre gros problรจme. Et puis le troisiรจme est comme une urgence mรฉdicale, vous savez, il se passe des choses dans la vie, comme nous le savons tous et si vous devez vous prรฉcipiter aux urgences, maintenant vous รชtes au Royaume-Uni, mais ici aux รtats-Unis beaucoup des personnes n'ont pas d'assurance maladie ou ne sont pas complรจtement couvertes, donc lorsque vous avez cette urgence mรฉdicale, malheureusement, souvent, vous รชtes coincรฉ avec des factures mรฉdicales massives. Et beaucoup de gens finissent par contracter des emprunts ou facturer les frais mรฉdicaux par carte de crรฉdit. Ce sont les trois รฉvรฉnements majeurs de la vie que nous avons vus qui poussent les gens ร s'endetter,
Brendan Le Grange 7:03
Ce qui est assez intรฉressant, parce qu'il y a encore, je dirais, une stigmatisation autour de ce genre de problรจmes financiers. Et l'hypothรจse serait que, oh, ce sont des gens qui ont trop empruntรฉ, ils ont dรฉpensรฉ excessivement pour des choses insignifiantes. Et bien sรปr, il y a des gens qui ont du mal ร dรฉpenser avec leurs cartes de crรฉdit, mais il est รฉgalement clair que ce ne sont que quelques-uns des facteurs auxquels nous sommes tous confrontรฉs. Comme vous le dites, nous sommes tous susceptibles d'รชtre touchรฉs par une urgence mรฉdicale. Des choses comme le divorce, รฉvidemment, un couple sur deux passera, mais beaucoup de gros titres sont maintenant "achetez maintenant, payez plus tard, et si cela va encourager les jeunes ร dรฉpenser trop", oรน il semble que nous devons รฉgalement penser ร un beaucoup plus sur les autres changements, les รฉvรฉnements imprรฉvus, les รฉvรฉnements plus importants, oรน il '
James Labridis 7:54
Oui bien sรปr. Il y a cette stigmatisation nรฉgative pour les personnes endettรฉes, il y a beaucoup de gens qui peuvent se surmener, ils dรฉpensent plus qu'ils ne rapportent, vous savez, malheureusement, ces personnes finissent รฉgalement par s'endetter. Mais il y a un point que je veux faire passer : parfois, ce sont les gens qui n'ont pas de chance, ils ont ces urgences et s'endettent ร cause de cela.
Brendan Le Grange 8:19
Et je pense que si nous cherchons des doublures argentรฉes dans quelque chose comme COVID, l'une de ces doublures argentรฉes pourrait รชtre qu'il s'agit de collections normalisรฉes dans une certaine mesure. Il est certainement normal d'aller voir votre prรชteur et de demander de l'aide pour rembourser votre dette. Nous avons eu des gens qui ont perdu leur emploi, nous avons eu des gens dont les heures ont รฉtรฉ rรฉduites. D'un autre cรดtรฉ, nous avons eu des gens qui ont bรฉnรฉficiรฉ de programmes gouvernementaux ou simplement parce qu'ils ne pouvaient pas dรฉpenser, vous savez, de l'argent รฉconomisรฉ pendant la crise. Mais vous avez une meilleure vision de cela que moi - qu'avez-vous vu ร travers COVID, ร travers toutes les faรงons dont cela a peut-รชtre changรฉ son environnement ?
James Labridis 9:00
Ouais, et croyez-le ou non, en fait, pendant COVID, nous aux รtats-Unis, je ne peux parler qu'au nom des รtats-Unis, mais nous avons en fait vu l'un des plus gros remboursements de dettes de cartes de crรฉdit, de dettes non garanties, depuis longtemps - je veux dire 10 ou 20 ans. Avec les fermetures, les gens ne pouvaient pas vraiment sortir et dรฉpenser de l'argent, avec les allocations de chรดmage fรฉdรฉrales, certaines personnes recevaient en fait plus de revenus qu'elles n'en avaient au travail. Donc, ce que beaucoup de gens ont fait, c'est rembourser leur dette. Et puis le gouvernement a mis en place ces pรฉriodes de grรขce, en particulier avec les prรชts รฉtudiants. Le prรฉsident Biden vient en fait de prolonger cela jusqu'en mai, sans oublier qu'il y a eu un gel, bien sรปr, du loyer, et je pense que vous pourriez obtenir l'approbation de ne pas payer votre hypothรจque.
Cela a donc donnรฉ aux gens l'opportunitรฉ sans vraiment dรฉpenser, tout est fermรฉ, tout est verrouillรฉ - pourquoi ne pas rembourser une dette. C'est donc un peu surprenant que vous pensiez que tout est si sombre avec COVID, ce qui, soyons rรฉalistes, l'รฉtait en quelque sorte, mais le seul point positif est que beaucoup de gens ont pu rembourser une dette.
Brendan Le Grange 10:08
Oui, et je pense que ce schรฉma se rรฉpรจte sur de nombreux marchรฉs, certainement au Royaume-Uni รฉgalement, oรน les congรฉs de paiement sur les hypothรจques ont รฉtรฉ la premiรจre รฉtape la plus mรฉdiatisรฉe. Et pour la plupart des gens qui ont une hypothรจque, c'est votre plus grosse dรฉpense mensuelle, il n'a donc fallu qu'un ou deux mois sans payer votre hypothรจque pour rembourser vos autres dettes. Maintenant, certaines personnes l'ont pris parce qu'elles avaient perdu leur emploi et qu'elles avaient besoin d'argent supplรฉmentaire, mais d'autres ont simplement pris le congรฉ de paiement, utilisรฉ le capital excรฉdentaire pour rembourser leurs cartes de crรฉdit et dans une meilleure position.
Ce sera intรฉressant de voir, s'agissait-il simplement d'un remboursement dont tout le monde profite et qu'ils recommencent ร reconstruire? Ou cela changera-t-il les comportements, mais oui, une pรฉriode intรฉressante certainement pour รชtre de ce cรดtรฉ du marchรฉ. De toute รฉvidence, il existe un certain nombre de raisons pour lesquelles les consommateurs se sont retrouvรฉs dans une situation oรน ils demandent de l'aide pour gรฉrer leur dette. Parlons de la faรงon dont DebtD fournit cette aide. Quels services offrez-vous ? ร quoi ressemble le travail avec la dette MD ?
James Labridis 11:03
Nous sommes une plateforme qui connecte les gens avec l'aide professionnelle dont ils ont besoin pour se libรฉrer de leurs dettes. Nous aidons les gens avec des cartes de crรฉdit, des factures mรฉdicales et des prรชts รฉtudiants. Ainsi, l'utilisateur, il ira sur notre plate-forme, nous avons ce qu'on appelle notre Smart Debt Analyzer. Il pose aux utilisateurs des questions sur leurs types de dette, leur dette totale, quels sont leurs principaux objectifs, qu'il s'agisse de rรฉduire leur paiement mensuel, de rรฉduire leur taux d'intรฉrรชt, d'augmenter leur pointage de crรฉdit, puis sur la base des rรฉponses ร ces questions, nous nous connectons avec l'entreprise ou les entreprises concernรฉes qui peuvent le mieux les aider ร rรฉgler leur dette.
Il n'y a pas de solution unique pour toute personne endettรฉe, tout le monde a un pointage de crรฉdit diffรฉrent, tout le monde a un revenu diffรฉrent, tout le monde a des objectifs financiers diffรฉrents. Nous voulons donc leur prรฉsenter leurs options, vous savez, les avantages et les inconvรฉnients de chacune. Qu'il s'agisse de conseils en matiรจre de crรฉdit, de rรจglement de dettes uniquement, nous voulons รชtre ce partenaire รฉducatif, les informer sur toutes ces options, car encore une fois, beaucoup de gens ne sont pas sรปrs de la diffรฉrence entre ces trois, et puis finalement, ils peuvent dรฉcider pour eux-mรชmes ce qui est le mieux.
Brendan Le Grange 12:10
Ouais. Et je pense qu'il est intรฉressant que nous ayons vu beaucoup d'applications sur le front-end vous aider ร mieux comprendre quelle carte de crรฉdit vous donnera le meilleur retour de miles aรฉriens. Mais vous remplissez le mรชme genre de rรดle ร l'arriรจre-plan en disant, รฉcoutez, vous avez pris ces diffรฉrents produits, beaucoup d'entre eux ont des termes et conditions que vous n'avez probablement pas lus, aucun de nous ne le sait, et vous 'ne viennent pas d'une approche "la dette est mauvaise", ou, vous savez, il y a une industrie ici au Royaume-Uni, je suis sรปr qu'elle est รฉgalement prรฉsente dans le monde entier, oรน les gens viennent et disent, d'accord, eh bien , nous pouvons faire radier votre dette. Et cela causera beaucoup d'impacts, les gens ne comprennent pas tout ร fait.
Alors que vous avez adoptรฉ cette approche neutre, et parfois cela approche, oui, il a un prรชt de consolidation de dettes, qui est, vous savez, cela prend toujours du crรฉdit. Et parfois, รงa va, nous devons faire un plan de paiement, mais ce n'est pas une porte ouverte, nous voulons annuler toute cette dette, et nous voulons faire souffrir le prรชteur. L'une des choses que j'ai vues ร nouveau sur votre blog lorsque je le parcourais l'autre jour, cependant, รฉtait un avertissement concernant les escroqueries ร surveiller dans les services de remboursement de dettes. De quelles autres choses les gens doivent-ils รชtre conscients ?
James Labridis 13:19
Ouais. Malheureusement, comme l'industrie du rรจglement des dettes, elle est largement connue pour ses nombreuses escroqueries. Si vous envisagez un rรจglement de dettes, un allรจgement de dettes, s'il y a des entreprises qui disent ne pas vous facturer de frais, je m'enfuirai aussi vite que possible. Parce qu'en fin de compte, qu'il s'agisse d'un prรชteur ou d'une agence de conseil en crรฉdit, n'importe quelle entreprise sur la planรจte, ils sont lร pour gagner de l'argent, s'ils vous disent qu'ils ne facturent aucun frais, c'est un signal d'alarme , et je ne ferais pas affaire avec eux.
Et puis vous avez certaines entreprises qui offrent une certaine forme de garantie de remboursement. Habituellement, c'est รฉgalement avec ce rรจglement. Vous n'achetez pas un aspirateur et s'il ne fonctionne pas, ils vous rendront votre argent, c'est votre avenir financier qui est en jeu ici. Donc, encore une fois, c'est un autre drapeau rouge majeur.
Et puis je suppose que je vais en rester lร - et je sais que vous รชtes dans le secteur des prรชts - mais certaines personnes ne peuvent pas obtenir un prรชt traditionnel d'un prรชteur traditionnel, alors elles finissent par emprunter la voie du prรชt sur salaire. Et, vous savez, je ne sais pas comment c'est encore lรฉgal. Mais beaucoup de gens obtiennent des prรชts sur salaire, vous parlez comme des centaines de pour cent d'intรฉrรชt. Et vous continuez littรฉralement ร payer et ร payer et ร payer et le principe ne disparaรฎt jamais. Ouais, vous payez des cartes de crรฉdit, mais vous vous mettez dans une situation financiรจre pire. Ce sont donc les trois principaux drapeaux rouges auxquels je ferais attention.
Brendan Le Grange 14:45
Ouais, dans l'industrie des prรชts sur salaire, comme vous le dites, c'est une victoire rapide jusqu'ร ce que tout ร coup, รงa se construise et se construise. Une chose qui m'intรฉresse, c'est que si j'ai bien compris, quelqu'un vous engagera et vous dira, voici ma situation d'endettement, et vous l'aiderez ร rรฉsoudre son problรจme aujourd'hui. Et parfois, c'est suffisant, car comme nous l'avons dit, parfois, c'est simplement ร cause d'un divorce, d'une urgence mรฉdicale ou d'une dette รฉtudiante qui les a amenรฉs lร oรน ils sont, mais pour d'autres personnes, oรน cela pourrait รชtre davantage de mauvaises habitudes de dรฉpenses - y a-t-il d'autres outils que vous fournissez pour les aider ร plus long terme ?
J'ai vu, comme je l'ai dรฉjร mentionnรฉ ร plusieurs reprises, que vous avez ce super blog et que vous publiez beaucoup de bon contenu, mais comment pouvez-vous peut-รชtre dรฉvelopper ces bonnes habitudes pour qu'elles ne tombent pas dans le mรชme situation sur toute la ligne?
James Labridis 15:29
J'ai l'impression que la plupart des gens conservent une sorte de feuille de calcul ou de budget pour voir ce qui entre et ce qui sort, mais nous avons en fait construit cette analyse de la dette, cette feuille de calcul des finances personnelles - tant que vous saisissez correctement votre dette, avec vos paiements mensuels, vous pouvez voir exactement ce que vous payez chaque mois. Vous savez, si vous continuez ร payer X dollars, c'est le temps qu'il vous faudra pour rembourser. Et nous l'envoyons ร tous ceux qui s'abonnent ร notre liste de diffusion, vous savez, parce que quand vous avez quatre ou cinq cartes de crรฉdit, les factures arrivent, et puis celle-ci arrive 10 jours plus tard, vous n'avez jamais vraiment un bon instantanรฉ, vous avez juste continuez ร payer, et vous n'y pensez pas vraiment, n'est-ce pas ? Et beaucoup de gens ont mis en place des paiements automatiques, donc cela ne leur vient pas ร l'esprit.
Avec cette feuille de calcul d'analyse des finances personnelles, ils peuvent voir exactement ce qu'ils paient. Lorsque vous avez entre 20 000 $ et 30 000 $ de dettes, vous seriez surpris que les gens paient entre 1 000 $ et 1 500 $ par mois pour un paiement minimum. Quand vous le mettez devant le visage de quelqu'un, et qu'il voit combien il paie. C'est ร ce moment-lร qu'ils savent qu'ils doivent vraiment faire quelque chose, obtenir un prรชt pour le rembourser, ou le faire par eux-mรชmes, minimiser vos dรฉpenses, prendre un autre travail.
Mais le fait de ne rien faire est probablement l'une des pires choses que vous puissiez faire.
Brendan Le Grange 16:50
Ouais, et c'est un message qui est ressorti dans quelques interviews que j'ai faites avec des gens dans des collections oรน nous avons tous cette peur d'รชtre criรฉs dessus, cela signifiait que vous vous bousculiez et essayiez de trouver des solutions, vous sortez ce jour de paie prรชt, ou vous descendriez au paiement minimum et ensuite vous prendriez peut-รชtre une autre carte de crรฉdit avec le paiement minimum, tout cela dans l'espoir que vous pourriez rรฉsoudre ce problรจme sans avoir ร vous faire crier dessus. Donc, personne n'a jamais parlรฉ au prรชteur jusqu'ร ce qu'il soit bien trop tard.
Mais au fur et ร mesure que les collections se sont modernisรฉes - et certainement que COVID a aidรฉ ici encore - en les rendant en ligne, en crรฉant des moyens de communiquer sans l'embarras d'un face ร face ou d'un appel tรฉlรฉphonique, en essayant de faire en sorte que les consommateurs aient cette conversation dรจs le dรฉbut. Parce que comme vous l'avez dit, la pire chose que vous puissiez faire est de ne rien faire.
Et je pense que c'est une chose sur laquelle je veux revenir ici maintenant parce que, comme vous l'avez mentionnรฉ, j'ai toujours travaillรฉ dans le domaine des prรชts, et je pense qu'un gros problรจme systรฉmatique que nous avons lร -bas est que nous n'avons pas une trรจs bonne boucle de rรฉtroaction au niveau individuel. Donc, nous construirions un modรจle pour un produit de prรชt et nous examinerions le profil de risque, et nous dirions, sur ce portefeuille, disons si nous รฉmettons 10 000 prรชts, tant que moins de 2 % d'entre eux sont en souffrance, nous ' faire du profit, puis nous dรฉployons le produit et nous mesurons le risque et tant que moins de 2% vont mal, nous n'y pensons jamais vraiment. Mais chacune de ces personnes qui deviennent dรฉlinquantes, pour elles individuellement, c'est gรฉnรฉralement une sorte de traumatisme personnel.
Pas ร chaque fois, mais je dirais - et peut-รชtre avez-vous des chiffres - mais je dirais que pour la grande majoritรฉ des gens, quelque chose ne va pas. Ils en sont fรขchรฉs. C'est vraiment stressant. C'est traumatisant, et ils ne veulent pas passer par les collections.
James Labridis 18:27
Non jamais.
Brendan Le Grange 18:28
Mais nous les oublions un peu parce que c'est dans notre cible. Mais ces consommateurs veulent sans aucun doute que les prรชteurs y rรฉflรฉchissent et disent rรฉellement comment pouvez-vous crรฉer un meilleur produit pour que les gens ne vivent pas cela et que vous en ayez une expรฉrience unique ? Vous savez, nous รฉtions censรฉs apprendre de nos erreurs, vous pouvez voir souvent les erreurs du secteur des prรชts. Avez-vous des idรฉes sur la faรงon dont les prรชteurs devraient concevoir leurs produits ou faire leur marketing ou gรฉrer leurs clients d'une maniรจre qui peut รชtre meilleure pour tout le monde ?
James Labridis 18:58
Ouais, je suis sรปr que comme vous le savez, chaque sociรฉtรฉ de prรชt commercialise le "prรชt de consolidation de dettes", c'est comme l'une de leurs grandes offres. C'est un terme ร la mode, et peut-รชtre qu'ils le commercialisent, vous savez, et que tout le monde le voit. Maintenant, le but du prรชt de consolidation de dettes est de rembourser leur dette, n'est-ce pas ? Disons simplement qu'ils ont payรฉ leurs cartes de crรฉdit. Et j'aimerais que vous interveniez ici. Le prรชteur qui offre ce prรชt de consolidation de dettes peut-il demander ou obliger l'emprunteur ร fermer ses cartes de crรฉdit qu'il vient de rembourser, ou s'abstenir de les utiliser parce que j'ai vu de mes propres yeux oรน une personne obtient le prรชt, rembourse sa carte de crรฉdit , puis les recharge ร nouveau. Et c'est une situation oรน ils vont trรจs probablement faire dรฉfaut s'ils doivent maintenant payer leurs cartes de crรฉdit et ce nouveau prรชt.
Donc, vous avez mentionnรฉ comment peuvent-ils amรฉliorer la situation de tout le monde ? Existe-t-il un moyen de savoir que vous n'avez qu'ร fermer la carte ou que vous ne pouvez pas les facturer ? Parce que, encore une fois, je pense que vous savez, tout le monde en profite. Une autre chose, et je suis sรปr que vous en savez certainement plus que moi. Nous travaillons sur, c'est presque Dumbo une application d'apprentissage automatique oรน nous pouvons rรฉellement prรฉdire quelle est l'option optimale d'allรฉgement de la dette pour qu'un utilisateur plonge plus profondรฉment dans son profil financier.
Brendan Le Grange 20:23
Oui, je vais parler de votre premiรจre, quand, au tout dรฉbut, nous - et c'รฉtait en partie parce que logistiquement, vous ne pouviez pas facilement le faire - mais nous prenions manuellement la tรขche de clรดturer les comptes des consommateurs. Nous vous dirions donc de nous confier votre dette et nous fermerons vos autres cartes pour vous. Et on pourrait s'en tirer comme รงa. Mais ce qui s'est passรฉ ensuite, c'est du point de vue de la concurrence, un processus plus fluide, les gens commenceraient ร abandonner cela. Alors maintenant, nous avons la situation oรน, exactement comme vous l'avez dรฉcrit, je vais vous accorder un prรชt de consolidation de dettes, mais votre limite de crรฉdit est toujours lร , et c'est dans le fond de votre esprit. Et la prochaine chose, vous savez, vous venez d'obtenir le prรชt de consolidation de dettes et votre limite de crรฉdit est รฉpuisรฉe.
Cela dit, vous savez, pouvons-nous l'arrรชter? ce ne serait pas quelque chose qui nรฉcessiterait de nouvelles technologies, cela n'aurait certainement mรชme pas besoin de nouveaux rรฉseaux. Si nous regardons quelque chose comme l'industrie du jeu, vous savez, vous pouvez vous mettre sur liste noire, vous pouvez dire, je ne veux pas jouer. Il y a dans le monde des bureaux de crรฉdit, vous pouvez geler votre profil de crรฉdit, qui est gรฉnรฉralement une dรฉfense contre la fraude d'identitรฉ. Je suis sรปr que le mรชme processus pourrait fonctionner. Et nous avons juste besoin de le modifier un peu - que lorsque quelqu'un se porte volontaire et dit, รฉcoutez, c'est ce que je veux, mes faiblesses sont des dรฉpenses effrรฉnรฉes et j'aimerais รชtre aidรฉ. Y aurait-il des moyens de contourner cela? Oui, bien sรปr, ce n'est pas parfait. Mais je pense que vous avez raison, que cela ne devrait pas รชtre si difficile pour un consommateur qui dit que c'est le problรจme.
James Labridis 21:48
Oui, et vous savez, une derniรจre rรฉflexion ร ce sujet, lorsque vous dites aux gens ou que vous obligez les gens ร fermer toutes leurs cartes de crรฉdit, cela va avoir un impact sur leur pointage de crรฉdit. C'est pourquoi beaucoup de gens vont rechigner ร รงa. Parce que le pointage de crรฉdit est important. Mais toutes ces banques, elles le transmettent comme si c'รฉtait comme si c'รฉtait votre premier-nรฉ que Dieu ne plaise, รงa descend de trois points. Et encore une fois, je ne le suis pas, je ne veux pas le minimiser. Mais je ne pense pas que ce soit la fin de tout quand il s'agit d'avoir une bonne santรฉ financiรจre. Je pense que c'est plutรดt combien d'argent avez-vous sur votre compte bancaire ? Combien d'รฉconomies, d'investissements, zรฉro dette surtout.
Brendan Le Grange 22:27
Ouais, les 10 derniรจres annรฉes de ma carriรจre ont รฉtรฉ dans des agences d'รฉvaluation du crรฉdit, et je suis le plus grand partisan de "regardez, votre pointage de crรฉdit, si vous avez manquรฉ un paiement, vous aurez un mauvais pointage de crรฉdit, si vous avez jamais manquรฉ un paiement, si vous continuez ร atteindre vos limites, vous รชtes en quelque sorte au milieu, mais au-delร de cela, cela n'a aucune importance. Le marchรฉ est tel que si vous รชtes admissible ร un prรชt hypothรฉcaire, il y aura de la concurrence, vous obtiendrez un bon taux, si vous voulez une carte de crรฉdit, vous pouvez obtenir une carte de crรฉdit, est-ce que votre compte le plus ancien enregistrรฉ aide, รงa aide un peu mais รงa ne change rien. Le niveau de dรฉtail de la cote de crรฉdit est fantastique. Mais peu de prรชteurs l'utilisent ou peuvent mรชme utiliser une stratรฉgie qui et nous avons voulu que les gens apprรฉcient la cote de crรฉdit, nous voulons qu'ils comprennent qu'elle est lร .
Mais l'un des problรจmes avec la faรงon dont nous avons parlรฉ des cotes de crรฉdit, si nous les avons rendues trop personnelles, mathรฉmatiquement, ferions-nous la cote de crรฉdit, d'accord, nous la calculons sans savoir qui vous รชtes, nous enlevons toutes ces des dรฉtails. Donc, ce n'est pas un jugement sur vous personnellement, ce que nous disons, c'est que d'aprรจs les donnรฉes que nous avons devant nous en regardant les gens avec ce modรจle, en moyenne c'est le cas, et je pense que si nous pouvons amener les gens ร cesser de le voir comme un positif que j'ai mal fait, je peux รชtre le plus confiant ร votre sujet, quand j'ai le plus de donnรฉes. Donc, si vous avez beaucoup de cartes de crรฉdit que vous avez payรฉes, je peux voir que je peux รชtre un peu plus confiant. Mais si je n'ai pas รงa, ce n'est pas nรฉgatif. C'est juste pour dire que j'en suis un peu moins sรปr. Et je pense qu'il y a maintenant un moment oรน nous avons presque besoin de prendre du recul et de dire, Bon, on est peut-รชtre allรฉ un peu trop loin. Vous pouvez allรฉger un peu votre pointage de crรฉdit, ils fluctuent, ils changent sur certaines choses qui ne sont absolument pas pertinentes. Votre agence d'รฉvaluation du crรฉdit est importante, mais il existe d'autres faรงons de mesurer votre risque. Il y a d'autres faรงons de mesurer votre, votre favorabilitรฉ.
Quelle est votre รฉpargne, quelle est votre richesse nette, combien devez-vous aux gens, รชtes-vous flexible pour traverser une crise ? Tout cela va รชtre plus important pour un prรชteur que cinq points ici ou lร sur un score FICO.
Et puis oui, et en termes d'apprentissage automatique, je pense qu'une chose intรฉressante avec l'apprentissage automatique est qu'il n'est en fait pas beaucoup utilisรฉ dans le monde des bureaux de crรฉdit parce que nous utilisons des donnรฉes trรจs structurรฉes qui n'ont pas nรฉcessairement besoin d'apprentissage automatique, mais cela a รฉtรฉ essayรฉ dans beaucoup plus de ces autres scรฉnarios plus comme ce que vous dites. Et je pense vraiment que c'est lร que รงa prend tout son sens parce que chaque mois, chaque semaine, chaque jour, peut-รชtre que des produits diffรฉrents sont proposรฉs par le marchรฉ. Diffรฉrentes situations sont prรฉsentรฉes. eux-mรชmes.
Et c'est vraiment lร qu'intervient quelque chose de beaucoup plus flexible. Pour avoir un systรจme capable de faire cela, vous n'avez pas ร facturer la stigmatisation, ressentir l'embarras, ressentir le stress, tout jeter sur la machine peut me donner trois solutions, je peux choisir celle que je veux ร partir de lร . C'est un processus propre. Et je pense que nous pouvons รฉliminer ce traumatisme, nous รฉloigner de ce modรจle d'รฉcole oรน vous savez, vous avez รฉtรฉ mรฉchant, un IMS vous crie dessus jusqu'ร ce que vous nous remboursiez. Je suis toujours dans le secteur des prรชts. Je ne devrais donc probablement pas รชtre trop agressif sur cette note, mais vous savez, nous pouvons reculer un peu et voir si aucune fraude n'a รฉtรฉ commise. C'est une dรฉcision commerciale qui a รฉtรฉ prise. C'est une dรฉcision commerciale rentable dans l'ensemble pour le prรชteur. Et ne le prenez pas trop personnellement.
James Labridis 25:47
Ouais, et une citation que j'ai entendue il y a quelque temps, "ce n'est pas un crime de possรฉder de l'argent, si c'รฉtait le cas, nous serions tous en prison". Parce que vous savez, nous devons tous de l'argent, votre hypothรจque, votre voiture, quoi que ce soit, votre carte de crรฉdit, disons un prรชt รฉtudiant - donc nous devons tous de l'argent, vous n'irez pas en prison, et il existe des moyens de le gรฉrer et de payer รฉteint.
Brendan Le Grange 26:08
Eh bien, dans mon premier รฉpisode, nous avons fait une leรงon d'histoire et dans le passรฉ, il y avait des prisons pour ce genre de choses, mais oui, je pense que c'est un message qui doit รชtre entendu encore et encore. Mais ne te dรฉchaรฎne pas. Simplement parce qu'il s'agit d'un contrat conclu de bonne foi. Il s'avรจre que vous ne pouviez pas payer la dette ou que vous รฉtiez hors de contrรดle. Oui, c'รฉtait un risque pris sciemment par la banque. Donc, ร un moment donnรฉ, nous devons simplement nous dรฉbarrasser de cette culpabilitรฉ.
Mais James, merci beaucoup. Si les consommateurs ou quiconque veulent vraiment en savoir plus sur la faรงon de travailler avec DebtMD, quel est le meilleur endroit pour eux pour vous contacter ou pour en savoir plus sur votre entreprise ?
James Labridis 26:47
Notre site Web ร www.debtmd.com. Nous avons un super blog avec beaucoup de ressources gratuites, des calculatrices, et si vous รชtes quelqu'un qui ne sait pas quoi faire avec sa dette, vous savez, n'hรฉsitez pas ร y jeter un ลil et Brendan, merci de m'avoir. J'ai pensรฉ que c'รฉtait une excellente discussion et oui, j'espรจre que nous pourrons le refaire.
Brendan Le Grange 27:12
Ouais absolument. Et merci ร tous pour votre รฉcoute. Si vous ne l'avez pas dรฉjร fait, partagez et abonnez-vous ร l'รฉmission. Notre pour prรชter de l'argent ร des inconnus est รฉcrit, hรฉbergรฉ et รฉditรฉ par moi-mรชme Brendan le Grange. L'air du thรจme et la musique du spectacle sont de Iam_wake. Vous pouvez trouver des notes d'รฉmission, des transcriptions รฉcrites, des articles plus approfondis et des dรฉtails sur la faรงon de me rรฉserver pour des allocutions sur www.howtolendmoneytostrangers.show.
Je vous reverrai jeudi prochain.
C'est encore moi, juste au cas oรน vous auriez eu toute votre conversation sur le prรชt. Saviez-vous que j'ai รฉgalement publiรฉ deux thrillers d'aventure et d'action pulpeux. Drachen et Butterfly Hill sont tous deux disponibles sous forme de livres รฉlectroniques, de livres de poche et de livres audio sur Amazon et d'autres dรฉtaillants en ligne. Ce ne sont pas des Shakespeare, mais ils ne sont pas chers non plus. Et avant-propos Clarion Reviews compare Drachen ร Clive Cussler transformant Raiders of the Lost Ark en un shoot'em up. Divulgation complรจte qui รฉtait dans un examen trois รฉtoiles. Donc je ne suis pas sรปr que c'รฉtait censรฉ รชtre un compliment, mais je pense que vous avez compris.
Et bon, je dois dรฉmรฉnager bientรดt. Donc, si vous souhaitez une copie gratuite, envoyez-moi un e-mail ร brendan@howtolendmoneytostrangers.show et je vous en enverrai un pour m'รฉviter de le trimballer ร nouveau.
ุงููุต ุงููุงู ู ุงูู ูุชูุจ ุ ู ุน ุงูุทูุงุจุน ุงูุฒู ููุฉ ุ ุฃุฏูุงู:
James Labridis 0:00
ูุฃูู ุ ูู ุง ุชุนูู ุ ูุญู ุฌู ูุนูุง ู ุฏูููู ุจุงูู ุงู: ุฑููู ุงูุนูุงุฑู ุ ุณูุงุฑุชู ุ ุฃูุง ูุงู ุ ุฏุนูุง ูููู ุจุทุงูุฉ ุงูุงุฆุชู ุงู ุงูุฎุงุตุฉ ุจู ุ ูุฑุถ ุงูุทุงูุจ. ูุฐูู ููุญู ุฌู ูุนูุง ู ุฏูููู ุจุงูู ุงู ุ ููู ุชูุณุฌู ุ ูููุงู ุทุฑู ูุฅุฏุงุฑุชูุง ูุณุฏุงุฏูุง.
Brendan Le Grange 0:21
ููุฏ ุชุญุฏุซูุง ุนู ูุฐุง ู ู ูุจู ูู ุงูุญููุงุช ุงูุณุงุจูุฉ ุนูู ุงูู ุฌู ูุนุงุช. ุงูุญูููุฉ ูู ุฃูู ูู ูููุง ุฃู ูุชุนูู ูุฏุฑูุง ูุง ูุตุฏู ู ู ุงูุฃุฎุทุงุก ุงูุชู ูุฑุชูุจูุง ุ ูููู ูู ูุซูุฑ ู ู ุงูุฃุญูุงู ูู ุงูุดุฑูุงุช ุงูุฅูุฑุงุถูุฉ ุ ูุง ูุจูู ุญููุงุช ุงูู ูุงุญุธุงุช ุงููุงุฒู ุฉ ูุฅุนุงุฏุฉ ุงูุฏุฑูุณ ู ู ุงูู ุฌู ูุนุงุช ุฅูู ุงูุฅูุดุงุก.
ู ุฑุญุจูุง ุจู ูู How to Lend Money to Strangers ุ ุฃูุง ู ุถููู ุ Brendan le Grange. ูุฃูุง ุฃุนู ู ูู ู ุฌุงู ุงูุฅูุฑุงุถ ุงูุงุณุชููุงูู ุนูู ู ุฏุงุฑ ุงูุนุดุฑูู ุนุงู ูุง ุงูู ุงุถูุฉ ุ ุญูุซ ุฃูุตู ู ุดุงุฑูุน ูู ุฅูุฑูููุง ูุขุณูุง ูุฃูุฑูุจุง ุ ูุงูุขู ุจุตูุชู ูุจูุฑ ู ููุฏุณู ุงูุญููู ูู ุดุฑูุฉ ConfirmU ุ ููู ุฅุญุฏู ุดุฑูุงุช ุงูุชูููููุฌูุง ุงูู ุงููุฉ ุงูุชู ุชุนู ู ุนูู ุชุญููู ุงููุตูู ุฅูู ุงูุงุฆุชู ุงู ุจูู ุบูุฑ ุงูู ุชุนุงู ููู ู ุน ุงูุจููู - ุชุญูู ู ู ูุตุชูุง ูู ุงูุญููุฉ 24 ู ู ูุฐุง ุงูุนุฑุถ.
ูููู ุฅุฐุง ุชู ููุง ู ู ุงูุชุนูู ู ู ุงูู ุฌู ูุนุงุช ุ ูู ู ุงูู ูุทูู ุฃูู ูู ูููุง ุชุนูู ุงูู ุฒูุฏ ู ู ุงูุดุฑูุงุช ุงูู ุชุฎุตุตุฉ ูู ู ุณุงุนุฏุฉ ุงูู ุณุชููููู ุนูุฏู ุง ุชุณูุก ุงููุฑูุถ - ู ุซู DebtMD ูู ูุฑูุง ูููููุฑู ุ ู ุคุณุณูุง ูู ุฏูุฑูุง ุงูุชูููุฐู ุ ุฌูู ุณ ูุงู ุจุฑูุณ ุ ู ูุฌูุฏ ููุง ู ุน ุงูุง ุงูููู .
ุฌูู ุณ ูุงู ุจุฑูุณ ุ ุฃููุง ุจูู ูู ุงูุนุฑุถ. ูุฏูู ุฏุฑุฌุฉ ุฌุงู ุนูุฉ ูู ุงูุชู ููู ู ู ููุงูุฉ ุจูุณููุงููุง ูู ุงุฌุณุชูุฑ ูู ุฅุฏุงุฑุฉ ุงูุฃุนู ุงู ู ู ุฌุงู ุนุฉ ูููููุฑู ุณุชูุฑู - ูุฐูู ุชู ูุถุงุก ุฌู ูุน ุงูู ุคููุงุช ุงููู ูุฐุฌูุฉ ููู ุตุฑูู ูู ุน ุฐูู ููุฏ ุชู ูุถุงุก ุงูุนูุฏ ุงูุฃุฎูุฑ ุฃู ูุญู ุฐูู ู ู ุญูุงุชู ุงูู ูููุฉ ุ ููุฏ ูููู ุงูุจุนุถ ุนูู ุงูุฌุงูุจ ุงูุขุฎุฑ ู ู ุงูุณูุงุฌ ุ ู ุณุงุนุฏุฉ ุงูู ุณุชููููู ุนูู ู ูุงูู ุฉ ุงูู ุตุฑูููู.
ุฑุจู ุง ูููู ูุฐุง ูุตููุง ุตุงุฑู ูุง ุจุนุถ ุงูุดูุก ุ ููููู ูุณุงุนุฏ ุจุงูุชุฃููุฏ ุงูู ุฏูููู ุงูู ุชุนุซุฑูู ุนูู ุงูุชุดุงู ุฃููุณูู ู ู ู ูุงูู ุณูุก ุงูุงุฆุชู ุงู ูุงูุณูุทุฑุฉ ุนูู ุฏููููู . ููุจุฏุฃ ุจูุฐุง ุงูุชุจุงูู ุงูู ุซูุฑ ููุงูุชู ุงู - ูู ูู ููู ุงูุชูุณุน ููููุงู ูู ุฎูููุชู ุ ูู ุง ุงูุฐู ุฏูุนู ููุงูุชูุงู ุฅูู ุนุงูู ุญููู ุงูุฏููู ูุฐุงุ
ุฌูู ุณ ูุงุจุฑูุฏูุณ 2:27
ุจุงูุชุฃููุฏ. ูุฐุง ูุจู ุฅุทูุงู ุจุฑูุงู ุฌ DebtMD ุ ุนู ูุช ุจุฑููุฏุงู ูู ุง ููุช ูู ุตูุงุนุฉ ุชุฎููู ุงูุฏููู. ูู ุฏุฉ ุฎู ุณ ุณููุงุช ุ ูุงูุช ูุธููุชู ูู ุชูุฏูู ุงูู ุดูุฑุฉ ูููุงุณ ุจุดุฃู ุฃูุถู ุฎูุงุฑ ูุฏููู ูู ุณุฏุงุฏ ุฏููููู - ูู ุงูุบุงูุจ ุจุทุงูุงุช ุงูุงุฆุชู ุงู ุ ุซู ุจุนุถ ุงูููุงุชูุฑ ุงูุทุจูุฉ ููุฑูุถ ุงูุทูุงุจ. ูุฐูู ูู ููู ูู ุฏุฉ ุฎู ุณ ุณููุงุช ุ ููุช ุฃุชุญุฏุซ ู ุน ุงููุงุณ ุ ุดุฎุตููุง ูุนุจุฑ ุงููุงุชู ุ ูุฃููู ูุถุนูู ุงูู ุงูู ุ ุซู ุฃูุตู ุจุญู ูุนุชู ุฏ ุนูู ุธุฑูููู ุงููุฑูุฏุฉ.
ุฅุฐู ู ุง ูุฌุฏุชู ู ู ุงูููุงู ุจุฐูู ูู ููู ุ ูุฃูู ุชุนูู ุ ูู ุง ูู ููู ุฃู ุชุชุฎูู ุ ุนูุฏู ุง ุชุชุญุฏุซ ุฅูู ููุณ ุงูููุน ู ู ุงูุฃุดุฎุงุต ุ ุฃู ููุณ ุงูููุน ู ู ุงูุนู ูุงุก ูู ููู ูู ุฏุฉ ุฎู ุณ ุณููุงุช ุ ุชุจุฏุฃ ูู ุงุณุชุฎูุงุต ุฑุคู ุนููุง ุ ุฃููุณ ูุฐููุ ูุฐุง ูุฅู ุงูุฃุดุฎุงุต ุงูู ุฏูููู ุ ูุชุนุฑุถูู ููุชูุชุฑ ุ ููุฎุถุนูู ููููุฏ ุงูููุช ูุฅูุฌุงุฏ ุญู ุ ูุงููุซูุฑ ู ููู ูุฏููู ู ุนููู ุงุช ู ุถููุฉ ุจุดุฃู ุฃูุถู ุฎูุงุฑ ูุฏููู ูู ุฃู ูุตุจุญูุง ุฎุงูููู ู ู ุงูุฏููู.
ุฌุนููู ูุฐุง ุฃููุฑ ุ ูู ุง ุชุนูู ูู ุ ููู ูู ูููู ุชุญุณูู ูุฐุง ุงููุถุน ุ ูุชุณููู ุฅูุฌุงุฏ ุญู ููู ุ ููุฐุง ูู ุงูููุงูุฉ ุนูุฏู ุง ููุฑุช ูู ููุฑุฉ DebtMD. ูุฐูู ูุชุจุช ุฎุทุฉ ุนู ู ุ ูุฌู ุนุช ุจุนุถ ุฑุฃุณ ุงูู ุงู ุ ุซู ูู ูุง ุจุจูุงุก ุงูู ูุตุฉ ูุฃุทูููุงูุง.
ุจุฑููุฏุงู ูู ุฌุฑุงูุฌ 3:36
ุญุณููุง ุ ู ู ุจูู ุงูุฃุดูุงุก ุงูุชู ุชู ุชูููุง ุจุงูุชุฃููุฏ ูุณู ูุง ู ุชุนู ููุง ู ู ุงูู ุฏููุฉ ุนูู ู ููุน ุงูููุจ ุงูุฎุงุต ุจู ุ ู ุน ุนุฏุฏ ุบูุฑ ูููู ู ู ุงูู ูุงูุงุช ุงูุฌูุฏุฉ ุ ูุฃุญุฏูุง ุงูุฐู ุฑุฃูุชู ููุงู ู ุคุฎุฑูุง ูุงู ุนุจุงุฑุฉ ุนู ุฅุญุตุงุฆูุฉ ุชููุฏ ุจุฃู 74 ู ูููู ุฃู ุฑููู ูุฏููู ุงุฆุชู ุงู ุฅุถุงูู ุจุทุงูุฉ ุฏููู ู ู ุงูุงุฏุฎุงุฑ.
ูุฐูู ูุฐุง ุญููุง ุถุฎู ุ ูุง ุฃุฑูุฏ ุฃู ุฃููู ู ุดููุฉ ุ ููู ูุณู ูุง ูุจูุฑูุง ู ู ุงูุณูู ูุญุชุงุฌ ุฅูู ุงูุชูููุฑ ุจุดูู ุงุณุชุฑุงุชูุฌู ุจุดุฃู ุฏูููู. ูุงู ุฃุญุฏ ุงูุฃุณุฆูุฉ ุงูุชู ุทุฑุญุชูุง ูู ุ ูู ุชุนู ู ุจุดูู ุฃุณุงุณู ุฃู ุญุตุฑููุง ู ุน ุงูู ุณุชููููู ุงูุฐูู ูุฏููู ู ุดุงูู ู ุน ุฏููููู ุงูุชู ุฃุนุฑููุง ุ ุฃู ุงูู ุณุชููููู ุงูู ุชุฃุฎุฑูู ูู ุงูุณุฏุงุฏ ุจุงููุนู ุ ุฃู ุงูุฐูู ูุนุงููู ุจุงููุนู ู ู ุฃุฌู ุณุฏุงุฏ ุงูู ุฏููุนุงุช ุ ุฃู ูู ุชุนู ู ุฃูุถูุง ู ุน ุงูู ุณุชููููู ุงูุฐูู ูุนุชุฑููู ููุท ุจูุฐู ุงููุธุฑุฉ ุ ุฃูุง ุฃุฏูุน ุฌู ูุน ุฏูููู ุ ููู ูุฏู ุงููุซูุฑ ู ููู ูุฃูุง ู ุชุฃูุฏ ู ู ุฃู ููุงู ุญููุง ุฃูุถู ูุง ุฃูุนูู
ุฌูู ุณ ูุงุจุฑูุฏูุณ 4:27
ูุฐุง ุณุคุงู ุฑุงุฆุน. ูุฐุง ููุฅุฌุงุจุฉ ุจุตุฏู ุ ุนูู ุญุฏ ุณูุงุก ุ ูุฃู ูุฏูู ุชูู ุงูู ุฌู ูุนุฉ ุงูุฃููู ู ู ุงูุฃุดุฎุงุต ุงูุฐูู ุฐูุฑุชูู ุญูุซ ูุนุงููู ุญููุง ุ ูุฏููู ุงุฆุชู ุงููุง ู ุชูุณุทูุง ุฅูู ุถุนูููุง ุ ูุจุงููุงุฏ ูู ูููู ู ูุงูุจุฉ ุฌู ูุน ู ุฏููุนุงุช ุฏููููู - ูุจุงููุณุจุฉ ูุฃุดุฎุงุต ู ุซู ูุคูุงุก ููุงู ุญููู ุ ุณูุงุก ูุงูุช ุงุณุชุดุงุฑุงุช ุงุฆุชู ุงููุฉ ุฃู ุชุฎููู ุนุจุก ุงูุฏููู. ูููู ุจุนุฏ ุฐูู ูุฏูู ุฃุดุฎุงุต ุ ูุนู ุ ูุฏ ูููู ูุฏููู ุงููููู ู ู ุงูุฏููู ุบูุฑ ุงูู ุถู ููุฉ ูููู ุงุฆุชู ุงููู ุฌูุฏ ุ ููููู ูุชุทูุนูู ููุท ุฅูู ุฎูุถ ุณุนุฑ ุงููุงุฆุฏุฉ ูุฎูุถ ู ุฏููุนุงุชูู ุงูุดูุฑูุฉ. ูุฅุฐุง ูุงู ูุฏููู ุงุฆุชู ุงููุง ุฌูุฏูุง ุ ููู ูููู ุงูููุงู ุจุฐูู ูุฃู ู ุชูุณุท โโุณุนุฑ ุงููุงุฆุฏุฉ ุนูู ุจุทุงูุฉ ุงูุงุฆุชู ุงู ุงูููู ุ ุนูู ู ุง ุฃุนุชูุฏ ุ ูุจูุบ 19ูช. ููู ุงุฐุง ุชุฏูุน ูุงุฆุฏุฉ 19ูช ุ ุฅุฐุง ูุงู ุจุฅู ูุงูู ุฏู ุฌ ุฏููู ุจูุฑุถ ุ ุฃุบูู ููุณู ุนูุฏ 7ูช ุนูู ุณุจูู ุงูู ุซุงู. ูู ููู ุญูุธ ุงูู ุฆุงุช ุ
ูุฐูู ูู ุงูููุงูุฉ ุ ุณูุงุก ูุงู ูุฏูู ุงุฆุชู ุงู ุณูุฆ ุฃู ุงุฆุชู ุงูู ูุจูุฑ ุ ูุฅู ุงูุฃู ุฑ ูุชุนูู ุจุงุชุฎุงุฐ ูุฑุงุฑ ู ุงูู ุญููู . ูุฐูู ูู ููู ุฃู ุชุตุจุญ ูู ููุงูุฉ ุงูู ุทุงู ุฎุงููุฉ ู ู ุงูุฏููู ูู ูุชุฑุฉ ูุตูุฑุฉ ู ู ุงูุฒู ู. ูุฐุง ู ุง ููุฒู ุฅููู.
Brendan Le Grange 5:44
ููุจู ุฃู ูุชุนู ู ููููุงู ูู ููููุฉ ู ุณุงุนุฏุฉ DebtMD ุ ุฏุนููุง ูููู ูุธุฑุฉ ุณุฑูุนุฉ ุนูู ูุฌูุฉ ูุธุฑ ุงูู ุณุชููููู: ู ุง ูู ุจุนุถ ุงูุทุฑู ุงูุดุงุฆุนุฉ ูู ุงูู ุดุงูู ุงูุชู ุชุฑุงูุง ู ู ูุฌูุฉ ูุธุฑู ููุณููุ ูู ููุงู ุฃุญุฏุงุซ ุฃู ุงุฎุชูุงุฑุงุช ู ุนููุฉ ุฃู ุญุชู ุฃุฎุทุงุก ูุฑุชูุจูุง ุงููุงุณ ุ ูุชููุฏูู ุฅูู ุงูุญุงุฌุฉ ุฅูู ู ุณุงุนุฏุฉ ุดุฎุต ู ุซูู ุ
ุฌูู ุณ ูุงุจุฑูุฏูุณ 6:07
ุจุงูุชุฃููุฏ ุ ููุฏ ุฃุฌุฑููุง ุจุงููุนู ุจุนุถ ุงูุฃุจุญุงุซ ุญูู ูุฐุง ุงูุฃู ุฑ ุ ูุฃูู ุงูุฃุณุจุงุจ ูู ุงุฐุง ููุน ุงููุงุณ ูู ุงูุฏููู.
ุฑูู ูุงุญุฏ ูู ููุฏุงู ุงููุธููุฉ. ููุฏ ุฑุฃููุง ุฃูุถูุง ุ ูู ุง ุชุนูู ูู ุ ุงููุซูุฑ ู ู ุงูุฃุดุฎุงุต ุงูู ุทูููู ููุชูู ุจูู ุงูุฃู ุฑ ูู ุงูุฏููู ุ ูุฃูู ุชูุชูู ู ู ุฏุฎููู ุฅูู ุฏุฎููู ุ ูุจุนุฏ ุฐูู ูุฏ ุชุถุทุฑ ุฅูู ุฏูุน ุฅุนุงูุฉ ุงูุทูู ุ ุงููููุฉ. ูุฐุง ููุฐู ูุงุญุฏุฉ ูุจูุฑุฉ ุฃุฎุฑู. ุซู ุงูุซุงูุซ ูู ู ุซู ุญุงูุฉ ุทุจูุฉ ุทุงุฑุฆุฉ ุ ูู ุง ุชุนูู ูู ุ ุชุญุฏุซ ุงูุฃุดูุงุก ูู ุงูุญูุงุฉ ุ ูู ุง ูุนูู ุฌู ูุนูุง ุ ูุฅุฐุง ูุงู ุนููู ุงูุฅุณุฑุงุน ุฅูู ุบุฑูุฉ ุงูุทูุงุฑุฆ ุ ูุฃูุช ุงูุขู ูู ุงูู ู ููุฉ ุงูู ุชุญุฏุฉ ุ ูููู ููุง ูู ุงูููุงูุงุช ุงูู ุชุญุฏุฉ ูุซูุฑูุง ู ู ุงูุฃุดุฎุงุต ููุณ ูุฏููู ุชุฃู ูู ุตุญู ุฃู ูุง ูุชู ุชุบุทูุชูู ุจุงููุงู ู ุ ูุฐูู ุนูุฏู ุง ูููู ูุฏูู ุญุงูุฉ ุทุจูุฉ ุทุงุฑุฆุฉ ุ ูู ูุซูุฑ ู ู ุงูุฃุญูุงู ุ ูุณูุก ุงูุญุธ ุ ุชููู ุนุงูููุง ูู ููุงุชูุฑ ุทุจูุฉ ุถุฎู ุฉ. ูููุชูู ุงูุฃู ุฑ ุจุงููุซูุฑ ู ู ุงูุฃุดุฎุงุต ุฅู ุง ุจุงูุญุตูู ุนูู ูุฑูุถ ุฃู ุชุญุตูู ุงูููุงุชูุฑ ุงูุทุจูุฉ ุนูู ุจุทุงูุฉ ุงูุงุฆุชู ุงู. ูุฐู ูู ุงูุฃุญุฏุงุซ ุงูุซูุงุซุฉ ุงูุฑุฆูุณูุฉ ูู ุงูุญูุงุฉ ุงูุชู ุฑุฃููุงูุง ูุงูุชู ุชุณุจุจุช ูู ุฅุบุฑุงู ุงููุงุณ ุจุงูุฏููู ุ
ุจุฑููุฏุงู ูู ุฌุฑุงูุฌ 7:
ููู ุฃู ุฑ ู ุซูุฑ ููุงูุชู ุงู ููุบุงูุฉ ุ ูุฃูู ูุง ูุฒุงู ููุงู ุ ูู ุง ูู ูููู ุงูููู ุ ูุตู ุฉ ุนุงุฑ ุญูู ุงููููุน ูู ู ุซู ูุฐุง ุงูููุน ู ู ุงูู ุดุงูู ุงูู ุงููุฉ. ูุณูููู ุงูุงูุชุฑุงุถ ุ ุฃูู ุ ูุคูุงุก ุฃูุงุณ ูุฏ ุงูุชุฑุถูุง ุฃูุซุฑ ู ู ุงููุงุฒู ุ ูุฃููููุง ุจุดูู ู ูุฑุท ุนูู ุฃุดูุงุก ุชุงููุฉ. ูุจุงูุทุจุน ุ ููุงู ุฃุดุฎุงุต ูุนุงููู ู ู ุตุนูุจุฉ ุงูุฅููุงู ุนูู ุจุทุงูุงุชูู ุงูุงุฆุชู ุงููุฉ ุ ูููู ู ู ุงููุงุถุญ ุฃูุถูุง ุฃู ูุฐู ููุณุช ุณูู ุงููุซูุฑ ู ู ุงูุนูุงู ู ุงูุชู ููุงุฌููุง ุฌู ูุนูุง. ูู ุง ุชููู ุ ูุญู ุฌู ูุนูุง ุนุฑุถุฉ ููุฅุตุงุจุฉ ุจุญุงูุฉ ุทุจูุฉ ุทุงุฑุฆุฉ. ุฃุดูุงุก ู ุซู ุงูุทูุงู ุ ู ู ุงููุงุถุญ ุฃู ุฒูุฌูุง ู ู ูู ุฒูุฌูู ุณูู ูู ุฑ ุจู ุ ูููู ุงููุซูุฑ ู ู ุงูุนูุงููู ุงูุฑุฆูุณูุฉ ุงูุขู ูู "ุงุดุชุฑ ุงูุขู ูุงุฏูุน ูุงุญููุง ุ ูู ุง ุฅุฐุง ูุงู ุฐูู ุณูุดุฌุน ุงูุดุจุงุจ ุนูู ุงูุฅููุงู ุงูุฒุงุฆุฏ" ุญูุซ ูุจุฏู ุฃููุง ุจุญุงุฌุฉ ุฃูุถูุง ุฅูู ุงูุชูููุฑ ูู ุงููุซูุฑ ุญูู ุงูุชุบููุฑุงุช ุงูุฃุฎุฑู ุ ูุงูุฃุญุฏุงุซ ุบูุฑ ุงูู ุชููุนุฉ ุ ูุงูุฃุญุฏุงุซ ุงููุจุฑู ุ ุญูุซ "
ุฌูู ุณ ูุงุจุฑูุฏูุณ 7:54
ูุนู ุ ุจุงูุชุฃููุฏ. ููุงู ูุตู ุฉ ุนุงุฑ ุณูุจูุฉ ููุฃุดุฎุงุต ุงูู ุฏูููู ุ ูููุงู ุงููุซูุฑ ู ู ุงูุฃุดุฎุงุต ุงูุฐูู ูุฏ ููุฑุทูู ูู ุฃููุณูู ุ ููููููู ุฃูุซุฑ ู ู ุง ูุฌูุจููู ุ ูู ุง ุชุนูู ุ ูุณูุก ุงูุญุธ ุ ููุชูู ุงูุฃู ุฑ ุจูุคูุงุก ุงูุฃุดุฎุงุต ูู ุงูุฏููู ุฃูุถูุง. ูููู ููุงู ููุทุฉ ูุงุญุฏุฉ ุฃุฑูุฏ ุฃู ุฃุชุทุฑู ุฅูููุง: ูู ุจุนุถ ุงูุฃุญูุงู ูููู ุงููุงุณ ุบูุฑ ู ุญุธูุธูู ุ ููุฏููู ุญุงูุงุช ุงูุทูุงุฑุฆ ูุฐู ููุบุฑููู ูู ุงูุฏููู ูุชูุฌุฉ ูุฐูู.
ุจุฑููุฏุงู ูู ุฌุฑุงูุฌ 8:19
ูุฃุนุชูุฏ ุฃูู ุฅุฐุง ุจุญุซูุง ุนู ุงูุจุทุงูุงุช ุงููุถูุฉ ูู ุดูุก ู ุซู COVID ุ ููุฏ ุชููู ุฅุญุฏู ุชูู ุงูุจุทุงูุงุช ุงููุถูุฉ ุฃููุง ู ุฌู ูุนุงุช ุทุจูุนูุฉ ุฅูู ุญุฏ ู ุง. ู ู ุงูุทุจูุนู ุจุงูุชุฃููุฏ ุงูุฐูุงุจ ุฅูู ุงูู ูุฑุถ ุงูุฎุงุต ุจู ูุทูุจ ุจุนุถ ุงูู ุณุงุนุฏุฉ ูู ุณุฏุงุฏ ุฏูููู. ูุฏููุง ุฃุดุฎุงุต ูููุฏูู ูุธุงุฆููู ุ ููุฏููุง ุฃุดุฎุงุต ุชู ูุทุน ุณุงุนุงุช ุนู ููู . ู ู ูุงุญูุฉ ุฃุฎุฑู ุ ูุงู ูุฏููุง ุฃุดุฎุงุต ุงุณุชูุงุฏูุง ู ู ุงูุจุฑุงู ุฌ ุงูุญููู ูุฉ ุฃู ุจุจุณุงุทุฉ ูุฃููู ูู ูุชู ูููุง ุ ูู ุง ุชุนูู ุ ู ู ุชูููุฑ ุงูู ุงู ุฃุซูุงุก ุงูุฃุฒู ุฉ. ููู ูุฏูู ูุฌูุฉ ูุธุฑ ุฃูุถู ู ูู - ู ุง ุงูุฐู ุฑุฃูุชู ู ู ุฎูุงู COVID ุ ู ู ุฎูุงู ุฌู ูุน ุงูุทุฑู ุงูุชู ุฑุจู ุง ุฃุฏู ุฐูู ุฅูู ุชุบููุฑ ุจูุฆุชูุงุ
ุฌูู ุณ ูุงุจุฑูุฏูุณ 9:00
ูุนู ุ ูุตุฏู ุฃู ูุง ุชุตุฏู ุ ูู ุงููุงูุน ุ ุฎูุงู COVID ุ ูุญู ูู ุงูููุงูุงุช ุงูู ุชุญุฏุฉ ุ ูุง ูู ูููู ุงูุชุญุฏุซ ุฅูุง ุจุงุณู ุงูููุงูุงุช ุงูู ุชุญุฏุฉ ุ ููููุง ุฑุฃููุง ูู ุงููุงูุน ูุงุญุฏุฉ ู ู ุฃูุจุฑ ู ุฏููุนุงุช ุฏููู ุจุทุงูุงุช ุงูุงุฆุชู ุงู ุ ูุงูุฏููู ุบูุฑ ุงูู ุถู ููุฉ ุ ู ูุฐ ููุช ุทููู - ุฃูุง ุฃุฑูุฏ ุฃู ุฃููู 10 ุฃู 20 ุณูุฉ. ู ุน ุนู ููุงุช ุงูุฅุบูุงู ุ ูู ููู ุจุฅู ูุงู ุงูุฃุดุฎุงุต ุงูุฎุฑูุฌ ูุฅููุงู ุงูุฃู ูุงู ุ ู ุน ุฅุนุงูุงุช ุงูุจุทุงูุฉ ุงูููุฏุฑุงููุฉ ุ ูุงู ุจุนุถ ุงูุฃุดุฎุงุต ูุญุตููู ูู ุงููุงูุน ุนูู ุฏุฎู ุฃูุซุฑ ู ู ุง ูุงููุง ุนููู ูู ูุธุงุฆููู . ูุฐุง ูุฅู ู ุง ูุนูู ุงููุซูุฑ ูู ุณุฏุงุฏ ุฏููููู . ุซู ููุฐุช ุงูุญููู ุฉ ูุชุฑุงุช ุงูุณู ุงุญ ูุฐู ุ ุฎุงุตุฉ ููู ุง ูุชุนูู ุจูุฑูุถ ุงูุทูุงุจ. ูู ุงููุงูุน ู ุฏุฏ ุงูุฑุฆูุณ ุจุงูุฏู ุฐูู ุญุชู ู ุงูู ู ุฑุฉ ุฃุฎุฑู ุ ูุงููู ุนู ุงูุชุฌู ูุฏ ุ ุจุงูุชุฃููุฏ ุงูุฅูุฌุงุฑ ุ ูุฃุนุชูุฏ ุฃูู ูู ููู ุงูุญุตูู ุนูู ุงูู ูุงููุฉ ุนูู ุนุฏู ุฏูุน ุงูุฑูู ุงูุนูุงุฑู ุงูุฎุงุต ุจู.
ููุฏ ู ูุญ ุฐูู ุงููุงุณ ุงููุฑุตุฉ ุฏูู ู ุตุงุฑูู ุญููุง ุ ูู ุดูุก ู ุบูู ุ ูู ุดูุก ู ุบูู - ูู ุงุฐุง ูุง ุชุณุฏุฏ ุจุนุถ ุงูุฏููู. ูุฐุง ููุน ู ู ุงูู ูุงุฌุฃุฉ ุฃูู ุชุนุชูุฏ ุฃู ูู ุดูุก ูุงุชู ููุบุงูุฉ ู ุน COVID ุ ูุงูุฐู ูููู ุญูููููุง ุ ูุงู ููุนูุง ู ุง ุ ููู ุงูุดูุก ุงูุฅูุฌุงุจู ูู ุฃู ุงููุซูุฑ ู ู ุงููุงุณ ูุงููุง ูุงุฏุฑูู ุนูู ุณุฏุงุฏ ุจุนุถ ุงูุฏููู.
ุจุฑููุฏุงู ูู ุฌุฑุงูุฌ 10:08
ูุนู ุ ูุฃุนุชูุฏ ุฃู ูุฐุง ุงููู ุท ูุชูุฑุฑ ูู ุงูุนุฏูุฏ ู ู ุงูุฃุณูุงู ุ ูุจุงูุชุฃููุฏ ูู ุงูู ู ููุฉ ุงูู ุชุญุฏุฉ ุฃูุถูุง ุ ุญูุซ ูุงูุช ุฅุฌุงุฒุงุช ุณุฏุงุฏ ุงููุฑูุถ ุงูุนูุงุฑูุฉ ูู ุงูุฎุทูุฉ ุงูุฃููู ุงูุฃูุซุฑ ุงูุชุดุงุฑูุง. ูุจุงููุณุจุฉ ูู ุนุธู ุงูุฃุดุฎุงุต ุงูุฐูู ูุฏููู ุฑูู ุนูุงุฑู ุ ููุฐู ูู ุฃูุจุฑ ู ุตุฑููุงุชู ุงูุดูุฑูุฉ ุ ูุฐุง ููุฏ ุงุณุชุบุฑู ุงูุฃู ุฑ ุดูุฑูุง ุฃู ุดูุฑูู ููุท ู ู ุนุฏู ุณุฏุงุฏ ุงูุฑูู ุงูุนูุงุฑู ูุณุฏุงุฏ ุฏูููู ุงูุฃุฎุฑู. ุงูุขู ุ ุฃุฎุฐูุง ุจุนุถ ุงููุงุณ ูุฃููู ููุฏูุง ูุธุงุฆููู ููุงููุง ุจุญุงุฌุฉ ุฅูู ุฃู ูุงู ุฅุถุงููุฉ ุ ููู ุขุฎุฑูู ุฃุฎุฐูุง ุฅุฌุงุฒุฉ ุงูุฏูุน ุ ูุงุณุชุฎุฏู ูุง ุฑุฃุณ ุงูู ุงู ุงููุงุฆุถ ูุณุฏุงุฏ ุจุทุงูุงุช ุงูุงุฆุชู ุงู ุงูุฎุงุตุฉ ุจูู ููู ูุถุน ุฃูุถู.
ุณูููู ู ู ุงูู ุซูุฑ ููุงูุชู ุงู ู ุนุฑูุฉ ุ ูู ูุงู ูุฐุง ู ุฌุฑุฏ ุฏูุนุฉ ูุณุชููุฏ ู ููุง ุงูุฌู ูุน ููุจุฏุฃูู ูู ุงูุจูุงุก ู ุฑุฉ ุฃุฎุฑูุ ุฃู ุฃู ูุฐุง ุณูุบูุฑ ุงูุณููููุงุช ุ ููู ูุนู ุ ุฅูู ููุช ู ู ุชุน ุจุงูุชุฃููุฏ ููุชูุงุฌุฏ ูู ูุฐุง ุงูุฌุงูุจ ู ู ุงูุณูู. ู ู ุงููุงุถุญ ุฃู ููุงู ุนุฏุฏูุง ู ู ุงูุฃุณุจุงุจ ุงูุชู ุฏูุนุช ุงูู ุณุชููููู ุฅูู ุงูุฏุฎูู ูู ู ููู ูุทูุจูู ููู ุจุนุถ ุงูู ุณุงุนุฏุฉ ูู ุฅุฏุงุฑุฉ ุฏููููู . ููุชุญุฏุซ ุนู ููููุฉ ุชูููุฑ ุงูุฏููู ุงูู ุณุชุญูุฉ ูุชูู ุงูู ุณุงุนุฏุฉ. ู ุง ูู ุงูุฎุฏู ุงุช ุงูุชู ุชูุฏู ูุง ุ ููู ูุจุฏู ุงูุนู ู ู ุน MD ููุฏูููุ
ุฌูู ุณ ูุงุจุฑูุฏูุณ 11:03
ูุญู ุนุจุงุฑุฉ ุนู ู ูุตุฉ ุชุฑุจุท ุงูุฃุดุฎุงุต ุจุงูู ุณุงุนุฏุฉ ุงูู ูููุฉ ุงูุชู ูุญุชุงุฌูู ุฅูููุง ููุชุฎูุต ู ู ุงูุฏููู. ูุญู ูุณุงุนุฏ ุงููุงุณ ุจุจุทุงูุงุช ุงูุงุฆุชู ุงู ูุงูููุงุชูุฑ ุงูุทุจูุฉ ููุฑูุถ ุงูุทูุงุจ. ูุฐุง ุ ูุฅู ุงูู ุณุชุฎุฏู ุณูู ููุชูู ุฅูู ู ูุตุชูุง ุ ููุฏููุง ู ุง ูุณู ู ุจู ุญูู ุงูุฏููู ุงูุฐูู ุงูุฎุงุต ุจูุง. ูุณุฃู ุงูู ุณุชุฎุฏู ุฃุณุฆูุฉ ุญูู ุฃููุงุน ุฏููููู ุ ูุฅุฌู ุงูู ุฏููููู ุ ูู ุง ูู ุฃูุฏุงููู ุงูุฑุฆูุณูุฉ ุ ูู ุง ุฅุฐุง ูุงู ุฐูู ูุฎูุถ ู ุฏููุนุงุชูู ุงูุดูุฑูุฉ ุ ูุฎูุถ ู ุนุฏู ุงููุงุฆุฏุฉ ุ ูุฑูุน ุฏุฑุฌุฉ ุงูุงุฆุชู ุงู ุงูุฎุงุตุฉ ุจูู ุ ุซู ุจูุงุกู ุนูู ุงูุฅุฌุงุจุงุช ุนูู ูุฐู ุงูุฃุณุฆูุฉ ุ ูุฑุจุท ู ุน ุงูุดุฑูุฉ ุฃู ุงูุดุฑูุงุช ุฐุงุช ุงูุตูุฉ ุงูุชู ูู ูู ุฃู ุชุณุงุนุฏูู ุนูู ุฃูุถู ูุฌู ูู ุณุฏุงุฏ ุฏููููุง.
ูุง ููุฌุฏ ุญู ูุงุญุฏ ููุงุณุจ ุงูุฌู ูุน ูุฃู ุดุฎุต ู ุฏูู ุ ูู ุดุฎุต ูุฏูู ุฏุฑุฌุฉ ุงุฆุชู ุงู ู ุฎุชููุฉ ุ ูู ุดุฎุต ูุฏูู ุฏุฎู ู ุฎุชูู ุ ูู ุดุฎุต ูุฏูู ุฃูุฏุงู ู ุงููุฉ ู ุฎุชููุฉ. ูุฐูู ูุฑูุฏ ุฃู ูุถุน ุฎูุงุฑุงุชูู ุฃู ุงู ูู ุ ูู ุง ุชุนูู ูู ุ ุฅูุฌุงุจูุงุช ูุณูุจูุงุช ูู ู ููุง. ุณูุงุก ูุงู ุงูุฃู ุฑ ูุชุนูู ุจุงูุงุณุชุดุงุฑุฉ ุงูุงุฆุชู ุงููุฉ ุ ุฃู ุชุณููุฉ ุงูุฏููู ููุท ุ ููุญู ูุฑูุฏ ุฃู ูููู ุฐูู ุงูุดุฑูู ุงูุชุนููู ู ุ ููุทูุนูู ุนูู ูู ูุฐู ุงูุฎูุงุฑุงุช ุ ูุฃูู ู ุฑุฉ ุฃุฎุฑู ุ ูุซูุฑ ู ู ุงููุงุณ ููุณูุง ู ุชุฃูุฏูู ู ู ุงููุฑู ุจูู ูุคูุงุก ุงูุซูุงุซุฉ ุ ูุจุนุฏ ุฐูู ูู ุงูููุงูุฉ ุ ูู ูููู ุงุชุฎุงุฐ ุงููุฑุงุฑ ุจุดุฃู ุฃููุณูู ู ุง ูู ุฃูุถู.
ุจุฑููุฏุงู ูู ุฌุฑุงูุฌ 12:10
ูุนู . ูุฃุนุชูุฏ ุฃูู ู ู ุงูู ุซูุฑ ููุงูุชู ุงู ุฃููุง ุฑุฃููุง ุงููุซูุฑ ู ู ุงูุชุทุจููุงุช ุนูู ุงููุงุฌูุฉ ุงูุฃู ุงู ูุฉ ุชุณุงุนุฏู ุนูู ููู ุฃูุถู ูุจุทุงูุฉ ุงูุงุฆุชู ุงู ุงูุชู ุณุชู ูุญู ุฃูุถู ุนุงุฆุฏ ุจุงูุฃู ูุงู ุงูุฌููุฉ. ูููู ุชููู ุจู ูุก ูุฐุง ุงูููุน ู ู ุงูุฏูุฑ ูู ุงูููุงูุฉ ุงูุฎูููุฉ ูุงุฆูุฉ ุ ุงูุธุฑ ุ ููุฏ ุชูููุช ูุฐู ุงูู ูุชุฌุงุช ุงูู ุชููุนุฉ ุ ูุงููุซูุฑ ู ููุง ูุฏูู ุดุฑูุท ูุฃุญูุงู ุฑุจู ุง ูู ุชูุฑุฃูุง ุ ููุง ุฃุญุฏ ู ูุง ูุนุฑู ุ ูุฃูุช "ูุง ุชุฃุชู ู ู ููุฌ" ุงูุฏููู ุณูุฆุฉ "ุ ุฃู ุ ูู ุง ุชุนูู ุ ููุงู ุตูุงุนุฉ ููุง ูู ุงูู ู ููุฉ ุงูู ุชุญุฏุฉ ุ ูุฃูุง ู ุชุฃูุฏ ู ู ุฃููุง ู ูุฌูุฏุฉ ููุงู ุญูู ุงูุนุงูู ุฃูุถูุง ุ ุญูุซ ูุฃุชู ุงููุงุณ ููููููู ุ ุญุณููุง ุ ุญุณููุง ุ ูู ูููุง ุดุทุจ ุฏูููู. ูุณูุชุณุจุจ ูู ุงููุซูุฑ ู ู ุงูุถุฑุจุงุช ุนูู ุงูุชุฃุซูุฑุงุช ุ ูุง ูููู ูุง ุงููุงุณ ุชู ุงู ูุง.
ูู ุญูู ุฃูู ุงุชุฎุฐุช ูุฐุง ุงูููุฌ ุงูู ุญุงูุฏ ุ ููู ุจุนุถ ุงูุฃุญูุงู ููุชุฑุจ ูุฐุง ุ ูุนู ุ ูุฏูู ูุฑุถ ุชูุญูุฏ ุฏููู ุ ููู ุ ูู ุง ุชุนูู ุ ูุง ูุฒุงู ูุฃุฎุฐ ุงูุงุฆุชู ุงู. ูุฃุญูุงููุง ูููู ุงูุฃู ุฑ ุนูู ู ุง ูุฑุงู ุ ูุญุชุงุฌ ุฅูู ูุถุน ุฎุทุฉ ุณุฏุงุฏ ุ ููููุง ููุณุช ุจุงูุฎุงุฑุฌ ุ ูุฑูุฏ ุดุทุจ ูู ูุฐู ุงูุฏููู ุ ููุฑูุฏ ุฃู ูุฌุนู ุงูู ูุฑุถ ูุนุงูู. ุฃุญุฏ ุงูุฃุดูุงุก ุงูุชู ุฑุฃูุชูุง ู ุฑุฉ ุฃุฎุฑู ุ ูู ู ุฏููุชู ุนูุฏู ุง ููุช ุฃุชุตูุญูุง ูู ุงูููู ุงูุขุฎุฑ ุ ูุงู ุชุญุฐูุฑูุง ุจุดุฃู ุนู ููุงุช ุงูุงุญุชูุงู ุงูุชู ูุฌุจ ุงูุจุญุซ ุนููุง ูู ุฎุฏู ุงุช ุณุฏุงุฏ ุงูุฏููู. ู ุง ุงูุฃุดูุงุก ุงูุฃุฎุฑู ุงูุชู ูุญุชุงุฌ ุงููุงุณ ุฅูู ู ุนุฑูุชูุงุ
ุฌูู ุณ ูุงุจุฑูุฏูุณ 13:19
ูุนู . ูุณูุก ุงูุญุธ ุ ู ุซู ุตูุงุนุฉ ุชุณููุฉ ุงูุฏููู ู ุนุฑููุฉ ุนูู ูุทุงู ูุงุณุน ุจูุฌูุฏ ุงููุซูุฑ ู ู ุงูุญูู. ุฅุฐุง ููุช ุชุจุญุซ ูู ุชุณููุฉ ุงูุฏููู ุ ุฃู ุชุฎููู ุงูุฏููู ุ ุฃู ุฅุฐุง ูุงูุช ููุงู ุดุฑูุงุช ูููููู ุฅููุง ูุง ุชูุฑุถ ุนููู ุฃู ุฑุณูู ุ ูุณุฃูุฑุจ ุจุฃุณุฑุน ู ุง ูู ูููู. ูุฃูู ูู ุงูููุงูุฉ ุ ุณูุงุก ุฃูุงู ู ูุฑุถูุง ุฃู ููุงูุฉ ุงุณุชุดุงุฑุงุช ุงุฆุชู ุงููุฉ ุ ุฃู ุฃู ุดุฑูุฉ ุนูู ูุฐุง ุงููููุจ ุ ูุฅููู ูุนู ููู ุนูู ุฌูู ุงูุฃู ูุงู ุ ุฅุฐุง ุฃุฎุจุฑูู ุฃููู ูุง ูุชูุงุถูู ุฃู ุฑุณูู ุ ููุฐู ุนูุงู ุฉ ุญู ุฑุงุก ุ ููู ุฃุชุนุงู ู ู ุนูู .
ุซู ูุฏูู ุจุนุถ ุงูุดุฑูุงุช ุงูุชู ุชูุฏู ุดููุงู ู ู ุฃุดูุงู ุถู ุงูุงุช ุงุณุชุนุงุฏุฉ ุงูุฃู ูุงู. ุนุงุฏุฉ ู ุง ูููู ูุฐุง ู ุน ุชูู ุงูุชุณููุฉ ุฃูุถูุง. ุฃูุช ูุง ุชุดุชุฑู ู ููุณุฉ ููุฑุจุงุฆูุฉ ูุฅุฐุง ูู ุชูุฌุญ ุ ูุณูุนูุฏูู ูู ุฃู ูุงูู ุ ูุฐุง ูู ู ุณุชูุจูู ุงูู ุงูู ุนูู ุงูู ุญู ููุง. ู ุฑุฉ ุฃุฎุฑู ุ ูุฐู ุนูุงู ุฉ ุญู ุฑุงุก ุฑุฆูุณูุฉ ุฃุฎุฑู.
ูุจุนุฏ ุฐูู ุฃุนุชูุฏ ุฃููู ุณุฃุชุฑู ุงูุฃู ุฑ ุนูุฏ - ูุฃูุง ุฃุนูู ุฃูู ุชุนู ู ูู ุตูุงุนุฉ ุงูุฅูุฑุงุถ - ููู ุจุนุถ ุงููุงุณ ูุง ูู ูููู ุงูุญุตูู ุนูู ูุฑุถ ุชูููุฏู ู ู ู ูุฑุถ ุชูููุฏู ุ ูุฐูู ููุชูู ุจูู ุงูุฃู ุฑ ุจุงูุณูุฑ ูู ุทุฑูู ูุฑุถ ููู ุงูุฏูุน. ูุฃูุช ุชุนูู ุ ูุง ุฃุนุฑู ููู ูุง ูุฒุงู ูุงูููููุง. ููู ุงููุซูุฑ ู ู ุงููุงุณ ูุญุตููู ุนูู ูุฑูุถ ููู ุฏูุน ุ ูุฃูุช ุชุชุญุฏุซ ู ุซู ููุงุฆุฏ ู ุฆุงุช ุจุงูู ุงุฆุฉ. ูุฃูุช ุญุฑูููุง ุชุณุชู ุฑ ูู ุงูุฏูุน ูุงูุฏูุน ูุงูุฏูุน ูุงูู ุจุฏุฃ ูุง ููุชูู ุฃุจุฏูุง. ูุนู ุ ูู ููู ุณุฏุงุฏ ุจุทุงูุงุช ุงูุงุฆุชู ุงู ุ ูููู ุชุถุน ููุณู ูู ูุถุน ู ุงูู ุฃุณูุฃ. ูุฐู ูู ุงูุนูุงู ุงุช ุงูุญู ุฑุงุก ุงูุซูุงุซุฉ ุงูุฑุฆูุณูุฉ ุงูุชู ุณุฃูุชุจู ููุง.
ุจุฑููุฏุงู ูู ุฌุฑุงูุฌ 14:45
ูุนู ุ ูู ุตูุงุนุฉ ุฅูุฑุงุถ ููู ุงูุฏูุน ุ ูู ุง ุชููู ุ ุฅูู ู ูุณุจ ุณุฑูุน ุญุชู ูุฌุฃุฉ ุ ุชู ุจูุงุคู ูุชููููู ููุชู. ุงูุดูุก ุงููุญูุฏ ุงูุฐู ููู ูู ูู ุ ุฅุฐุง ููุช ูุฏ ููู ุช ูุฐุง ุงูุฃู ุฑ ุจุดูู ุตุญูุญ ุ ูุณูููู ุดุฎุต ู ุง ุจุฅุดุฑุงูู ููููู ุงูุธุฑ ุ ูุง ูู ุญุงูุฉ ุงูุฏููู ุงูุฎุงุตุฉ ุจู ุ ูุณุชุณุงุนุฏูู ูู ุญู ู ุดููุชูู ุงูููู . ูุฃุญูุงููุง ูููู ูุฐุง ูุงูููุง ุ ูุฃูู ูู ุง ูููุง ุ ูู ุจุนุถ ุงูุฃุญูุงู ูููู ุฐูู ุจุณุจุจ ุงูุทูุงู ุฃู ุงูุทูุงุฑุฆ ุงูุทุจูุฉ ุฃู ุฏููู ุงูุทูุงุจ ููุท ุงูุฐู ุฃูุตููู ุฅูู ู ุง ูู ุนููู ุ ูููู ุจุงููุณุจุฉ ููุฃุดุฎุงุต ุงูุขุฎุฑูู ุญูุซ ูุฏ ุชููู ุนุงุฏุงุช ุงูุฅููุงู ุงูุณูุฆุฉ ุฃูุซุฑ - ูู ููุงู ุฃุฏูุงุช ุฃุฎุฑู ุชููุฑูุง ููู ู ุณุงุนุฏุชูู ุนูู ุงูู ุฏู ุงูุทูููุ
ููุฏ ุฑุฃูุช ุ ูู ุง ุฐูุฑุช ุจุงููุนู ุนุฏุฉ ู ุฑุงุช ุ ูุฏูู ุชูู ุงูู ุฏููุฉ ุงูุฑุงุฆุนุฉ ุ ููู ุช ุจูุดุฑ ุงููุซูุฑ ู ู ุงูู ุญุชูู ุงูุฌูุฏ ุ ูููู ููู ูู ููู ุฃูุถูุง ุจูุงุก ูุฐู ุงูุนุงุฏุงุช ุงููููุฉ ุญุชู ูุง ููุนููุง ุฐูู.
James Labridis 15:29
ุฃุดุนุฑ ุฃู ู ุนุธู ุงููุงุณ ูุญุชูุธูู ุจููุน ู ู ุฌุฏุงูู ุงูุจูุงูุงุช ุฃู ุงูู ูุฒุงููุฉ ูู ุนุฑูุฉ ู ุง ุณูุญุฏุซ ุ ููููุง ูู ูุง ุจุงููุนู ุจุจูุงุก ุชุญููู ุงูุฏููู ูุฌุฏูู ุจูุงูุงุช ุงูุชู ููู ุงูุดุฎุตู - ุทุงูู ุง ุฃูู ุฃุฏุฎูุช ุฏูููู ุจุดูู ุตุญูุญ ุ ู ู ุฎูุงู ุฏูุนุงุชู ุงูุดูุฑูุฉ ุ ูู ููู ู ุนุฑูุฉ ุจุงูุถุจุท ู ุง ุชุฏูุนู ูู ุดูุฑ. ูู ุง ุชุนูู ุ ุฅุฐุง ูุงุตูุช ุฏูุน X ู ู ุงูุฏููุงุฑุงุช ุ ููุฐู ูู ุงูู ุฏุฉ ุงูุชู ุณุชุณุชุบุฑููุง ูู ุงูุณุฏุงุฏ. ููุฑุณููุง ุฅูู ุฃู ุดุฎุต ูุดุชุฑู ูู ูุงุฆู ุฉ ุงูุจุฑูุฏ ุงูุฅููุชุฑููู ุงูุฎุงุตุฉ ุจูุง ุ ูู ุง ุชุนูู ุ ูุฃูู ุนูุฏู ุง ูููู ูุฏูู ุฃุฑุจุน ุฃู ุฎู ุณ ุจุทุงูุงุช ุงุฆุชู ุงู ุ ุชุฃุชู ุงูููุงุชูุฑ ุ ูุจุนุฏ ุฐูู ุชุฃุชู ุชูู ุงูุจุทุงูุฉ ุจุนุฏ 10 ุฃูุงู ุ ูู ูููู ูุฏูู ุญููุง ููุทุฉ ุฌูุฏุฉ ุ ุฃูุช ููุท ุงุณุชู ุฑ ูู ุงูุฏูุน ุ ูุฃูุช ูุง ุชููุฑ ูู ุงูุฃู ุฑ ุญููุง ุ ุฃููุณ ูุฐููุ ูุงููุซูุฑ ู ู ุงูุฃุดุฎุงุต ูุฏููู ู ุฏููุนุงุช ุชููุงุฆูุฉ ู ุนุฏุฉ ุ ูุฐูู ูุง ูุญุฏุซ ููู ุฐูู.
ุจุงุณุชุฎุฏุงู ุฌุฏูู ุจูุงูุงุช ุชุญููู ุงูุชู ููู ุงูุดุฎุตู ูุฐุง ุ ูู ูููู ุฑุคูุฉ ู ุง ูุฏูุนููู ุจุงูุถุจุท. ุนูุฏู ุง ูููู ูุฏูู ุฏููู ุชุตู ุฅูู 20.000 ุฏููุงุฑ ุฃู 30.000 ุฏููุงุฑ ุ ุณุชูุฏูุด ู ู ุฃู ุงููุงุณ ูุฏูุนูู 1000 ุฏููุงุฑ - 1500 ุฏููุงุฑ ุดูุฑููุง ุนูู ุญุฏ ุฃุฏูู ู ู ุงูุณุฏุงุฏ. ุนูุฏู ุง ุชุถุนู ุฃู ุงู ูุฌู ุดุฎุต ู ุง ุ ููุฑู ุงูู ุจูุบ ุงูุฐู ูุฏูุนู. ูุฐุง ุนูุฏู ุง ูุนูู ูู ุฃููู ุจุญุงุฌุฉ ูุนูุงู ุฅูู ุงูููุงู ุจุดูุก ู ุง ุ ุฃู ุงูุญุตูู ุนูู ูุฑุถ ูุณุฏุงุฏู ุ ุฃู ุงูููุงู ุจุฐูู ุจู ูุฑุฏูู ุ ูุชูููู ูููุงุชู ูู ูุธููุฉ ุฃุฎุฑู.
ููู ุงููุฏู ู ู ุนุฏู ุงูููุงู ุจุฃู ุดูุก ูุดุจู ุนูู ุงูุฃุฑุฌุญ ุฃุญุฏ ุฃุณูุฃ ุงูุฃุดูุงุก ุงูุชู ูู ููู ุงูููุงู ุจูุง.
ุจุฑููุฏุงู ูู ุฌุฑุงูุฌ 16:50
ูุนู ุ ููุฏ ุธูุฑุช ุฑุณุงูุฉ ูู ุนุฏุฏ ูููู ู ู ุงูู ูุงุจูุงุช ุงูุชู ุฃุฌุฑูุชูุง ู ุน ุฃุดุฎุงุต ูู ู ุฌู ูุนุงุช ุญูุซ ูุดุนุฑ ุฌู ูุนูุง ุจุงูุฎูู ู ู ุงูุตุฑุงุฎ ุนูููู ุ ููุฐุง ูุนูู ุฃูู ุณุชุฏุงูุน ูุชุญุงูู ุฅูุฌุงุฏ ุญููู ุ ูุฃูุช ุชุฃุฎุฐ ููู ุงูุฏูุน ูุฐุง ูุฑุถ ุ ุฃู ุณุชูุฎูุถ ุฅูู ุงูุญุฏ ุงูุฃุฏูู ููุฏูุน ุ ุซู ุฑุจู ุง ุชุฃุฎุฐ ุจุทุงูุฉ ุงุฆุชู ุงู ุฃุฎุฑู ุจุญุฏ ุฃุฏูู ููุฏูุน ุ ูู ุฐูู ุนูู ุฃู ู ุฃู ุชุชู ูู ู ู ุญู ูุฐุง ุฏูู ุงูุญุงุฌุฉ ุฅูู ุงูุตุฑุงุฎ. ูุฐูู ูู ูุชุญุฏุซ ุฃุญุฏ ุฅูู ุงูู ููุฑุถ ุฃุจุฏูุง ุญุชู ููุงุช ุงูุฃูุงู.
ูููู ู ุน ุชุญุฏูุซ ุงูู ุฌู ูุนุงุช - ูุจุงูุชุฃููุฏ ุณุงุนุฏ COVID ููุง ู ุฑุฉ ุฃุฎุฑู - ุฌุนููุง ุนุจุฑ ุงูุฅูุชุฑูุช ุ ู ู ุง ููุฑ ุทุฑููุง ููุชูุงุตู ุฏูู ุฅุญุฑุงุฌ ูุฌููุง ููุฌู ุฃู ู ูุงูู ุฉ ูุงุชููุฉ ุ ูู ู ุญุงููุฉ ูุฌุนููุง ุชุฌุนู ุงูู ุณุชููููู ูุฌุฑูู ุชูู ุงูู ุญุงุฏุซุฉ ูู ููุช ู ุจูุฑ. ูุฃูู ูู ุง ููุช ุ ุฃุณูุฃ ุดูุก ูู ููู ูุนูู ูู ูุง ุดูุก.
ูุฃุนุชูุฏ ุฃู ูุฐุง ุดูุก ูุงุญุฏ ุฃุฑูุฏ ุฃู ุฃุชูุงููู ููุง ุงูุขู ูุฃูู ุ ูู ุง ุฐูุฑุช ุ ููุช ุฃุนู ู ุฏุงุฆู ูุง ูู ุงูุฅูุฑุงุถ ุ ูุฃุนุชูุฏ ุฃู ุฅุญุฏู ุงูู ุดููุงุช ุงูู ููุฌูุฉ ุงููุจูุฑุฉ ุงูุชู ููุงุฌููุง ูู ุฃูู ููุณ ูุฏููุง ุญููุฉ ู ูุงุญุธุงุช ุฌูุฏุฉ ุฌุฏูุง ุนูู ุงูู ุณุชูู ุงููุฑุฏู. ูุฐูู ุณูุจูู ูู ูุฐุฌูุง ูู ูุชุฌ ุฅูุฑุงุถ ูุณููุธุฑ ูู ู ูู ุชุนุฑูู ุงูู ุฎุงุทุฑ ุ ููููู ุ ูู ูุฐู ุงูู ุญูุธุฉ ุ ุฏุนูุง ูููู ุฅุฐุง ุฃุตุฏุฑูุง 10000 ูุฑุถ ุ ุทุงูู ุง ุฃู ุฃูู ู ู 2ูช ู ููู ูุชุฃุฎุฑ ูู ุงูุณุฏุงุฏ ุ ูุฅููุง " ุฅุนุงุฏุฉ ุฌูู ุงูุฃุฑุจุงุญ ุ ูู ู ุซู ูุทุฑุญ ุงูู ูุชุฌ ููููุณ ุงูู ุฎุงุทุฑ ูุทุงูู ุง ุฃู ุฃูู ู ู 2ูช ูู ุญุงูุฉ ุณูุฆุฉ ุ ูุฅููุง ูุง ูููุฑ ูู ุงูุฃู ุฑ ุฃุจุฏูุง. ููู ูู ูุงุญุฏ ู ู ูุคูุงุก ุงูุฃุดุฎุงุต ุงูุฌุงูุญูู ุ ุจุงููุณุจุฉ ููู ุจุดูู ูุฑุฏู ุ ุนุงุฏุฉ ู ุง ูููู ููุนูุง ู ู ุงูุตุฏู ุฉ ุงูุดุฎุตูุฉ.
ููุณ ูู ูู ู ุฑุฉ ูููู ุฃููู - ูุฑุจู ุง ูุฏูู ุจุนุถ ุงูุฃุฑูุงู - ูููู ุฃููู ููุบุงูุจูุฉ ุงูุนุธู ู ู ู ุงููุงุณ ุฃู ููุงู ุดูุฆูุง ู ุง ุฎุทุฃ. ุฅููู ู ุณุชุงุคูู ู ู ุฐูู. ุฅูู ุฃู ุฑ ู ุฑูู ุญููุง. ุฅูู ุฃู ุฑ ู ุคูู ุ ููุง ูุฑูุฏูู ุงูุฐูุงุจ ุฅูู ุงูู ุฌู ูุนุงุช.
ุฌูู ุณ ูุงุจุฑูุฏูุณ 18:27
ูุง ุ ุฃุจุฏูุง.
ุจุฑููุฏุงู ูู ุฌุฑุงูุฌ 18:28
ููููุง ููุนุง ู ุง ููุณู ุฃู ุฑูู ูุฃูู ุถู ู ูุฏููุง. ููู ูุคูุงุก ุงูู ุณุชููููู ูุฑูุฏูู ุจูุง ุดู ุฃู ูููุฑ ุงูู ูุฑุถูู ูู ุงูุฃู ุฑ ููููููู ูู ุงููุงูุน ููู ูู ููู ุจูุงุก ู ูุชุฌ ุฃูุถู ุญุชู ูุง ูู ุฑ ุงููุงุณ ุจุฐูู ูุณุชููู ูุฏูู ุชุฌุฑุจุฉ ูุฑูุฏุฉ ู ู ููุนูุงุ ูู ุง ุชุนูู ุ ูุงู ู ู ุงูู ูุชุฑุถ ุฃู ูุชุนูู ู ู ุฃุฎุทุงุฆูุง ุ ูู ููู ุฃู ุชุฑู ุฃุฎุทุงุก ุตูุงุนุฉ ุงูุฅูุฑุงุถ ูุซูุฑูุง. ูู ูุฏูู ุฃู ุฃููุงุฑ ุญูู ุงูููููุฉ ุงูุชู ูุฌุจ ุฃู ูููู ุจูุง ุงูู ูุฑุถูู ุจุชุตู ูู ู ูุชุฌุงุชูู ุฃู ุงูููุงู ุจุงูุชุณููู ุฃู ุฅุฏุงุฑุฉ ุนู ูุงุฆูู ุจุทุฑููุฉ ูู ูู ุฃู ุชููู ุฃูุถู ููุฌู ูุนุ
ุฌูู ุณ ูุงุจุฑูุฏูุณ 18:58
ูุนู ุ ุฃูุง ู ุชุฃูุฏ ูู ุง ุชุนูู ูู ุ ูู ุดุฑูุฉ ูุฑูุถ ุชููู ุจุชุณููู "ูุฑุถ ุชูุญูุฏ ุงูุฏููู" ุ ููุฐุง ู ุซู ุฃุญุฏ ุนุฑูุถูู ุงููุจูุฑุฉ. ุฅูู ู ุตุทูุญ ุฑูุงู ุ ูุฑุจู ุง ูููู ูู ุจุชุณูููู ุ ูู ุง ุชุนูู ุ ููุฑุงู ุงูุฌู ูุน. ุงูุขู ุ ุงูุบุฑุถ ู ู ูุฑุถ ุชูุญูุฏ ุงูุฏููู ูู ุณุฏุงุฏ ุฏููููุง ุ ุฃููุณ ูุฐููุ ุฏุนูุง ูููู ููุท ุฃููู ุฏูุนูุง ู ู ุจุทุงูุงุช ุงูุงุฆุชู ุงู ุงูุฎุงุตุฉ ุจูู . ูุฃูุง ุฃุญุจ ุฃู ุชุชูุงุบู ููุง. ูู ูู ูู ููู ูุฑุถ ุงูุฐู ูุนุฑุถ ูุฑุถ ุชูุญูุฏ ุงูุฏููู ูุฐุง ุ ุฃู ูุทูุจ ุฃู ูุฌุนู ุงูู ูุชุฑุถ ุจุทุฑููุฉ ู ุง ูุบูู ุจุทุงูุงุช ุงูุงุฆุชู ุงู ุงูุฎุงุตุฉ ุจู ุงูุชู ุณุฏุฏูุง ููุชู ุ ุฃู ูู ุชูุน ุนู ุงุณุชุฎุฏุงู ูุง ูุฃููู ุฑุฃูุช ูุฐุง ุจููุณู ุญูุซ ูุญุตู ุงูุดุฎุต ุนูู ุงููุฑุถ ุ ูุณุฏุฏ ุจุทุงูุชู ุงูุงุฆุชู ุงููุฉ ุ ุซู ูุชุงุจุน ูุดุญููุง ุงุญุชูุงุทููุง ู ุฑุฉ ุฃุฎุฑู. ููุฐุง ูู ุงููุถุน ุงูุฐู ู ู ุงูู ุฑุฌุญ ุฃู ูุชุฎูููุง ููู ุนู ุงูุณุฏุงุฏ ุฅุฐุง ุงุถุทุฑูุง ุงูุขู ูุฏูุน ุจุทุงูุงุช ุงูุงุฆุชู ุงู ุงูุฎุงุตุฉ ุจูู ููุฐุง ุงููุฑุถ ุงูุฌุฏูุฏ.
ูุฐูู ุฐูุฑุช ููู ูู ูููู ุชุญุณูู ุญุงู ุงูุฌู ูุนุ ูู ููุงู ุทุฑููุฉ ุชุนุฑููุง ุ ูู ู ุง ุนููู ูุนูู ูุฅุบูุงู ุงูุจุทุงูุฉ ุ ุฃู ูุง ูู ููู ุชุญุตูู ุฑุณูู ู ููุงุ ูุฃูู ุ ู ุฑุฉ ุฃุฎุฑู ุ ุฃุนุชูุฏ ุฃูู ุชุนูู ุ ูุณุชููุฏ ุงูุฌู ูุน ู ู ุฐูู. ุดูุก ูุงุญุฏ ุขุฎุฑ ุ ูุฃูุง ู ุชุฃูุฏ ู ู ุฃูู ุชุนุฑู ุจุงูุชุฃููุฏ ุงูู ุฒูุฏ ุนู ูุฐุง ุฃูุซุฑ ู ู ุง ุฃุนุฑู. ูุญู ูุนู ู ุนูู ุฐูู ุ ููู ุชูุฑูุจูุง Dumbo ุชุทุจูู ุงูุชุนูู ุงูุขูู ุญูุซ ูู ูููุง ูู ุงููุงูุน ุงูุชูุจุค ุจุงูุฎูุงุฑ ุงูุฃู ุซู ูุชุฎููู ุนุจุก ุงูุฏููู ููู ุณุชุฎุฏู ููุชุนู ู ูู ู ููู ุงูู ุงูู.
ุจุฑููุฏุงู ูู ุฌุฑุงูุฌ 20:23
ูุนู ุ ุณุฃุชุญุฏุซ ุฅูู ุฃูู ุดุฎุต ูู ุ ุนูุฏู ุง ุ ูู ุงูุฃูุงู ุงูุฃููู ุฌุฏูุง ุ ููุง - ููุงู ูุฐุง ุฌุฒุฆููุง ูุฃูู ู ู ุงููุงุญูุฉ ุงูููุฌุณุชูุฉ ุ ูุง ูู ููู ุงูููุงู ุจุฐูู ุจุณูููุฉ - ููููุง ุณูููู ูุฏูููุง ุจู ูู ุฉ ุฅุบูุงู ุญุณุงุจุงุช ุงูู ุณุชููู. ูุฐูู ูู ูููุง ุงูููู ุจุฅุญุถุงุฑ ุฏูููู ุฅูููุง ุ ูุณูุบูู ุจุทุงูุงุชู ุงูุฃุฎุฑู ููุงุจุฉู ุนูู. ููู ูููุง ุงูุชุฎูุต ู ู ุฐูู. ูููู ู ุง ุญุฏุซ ุจุนุฏ ุฐูู ูู ู ู ูุฌูุฉ ูุธุฑ ุงูู ูุงูุณุฉ ุ ุนู ููุฉ ุฃูุซุฑ ุณูุงุณุฉ ุ ุณูุจุฏุฃ ุงููุงุณ ูู ุงูุชุฎูู ุนู ุฐูู. ุงูุขู ูุฏููุง ุงูู ููู ุญูุซ ูู ุง ูุตูุช ุจุงูุถุจุท ุ ุณุฃู ูุญู ูุฑุถูุง ูุชูุญูุฏ ุงูุฏููู ุ ููู ุญุฏ ุงูุงุฆุชู ุงู ุงูุฎุงุต ุจู ูุง ูุฒุงู ูุงุฆู ุงู ุ ููู ูู ุงูุฌุฒุก ุงูุฎููู ู ู ุนููู. ูุงูุดูุก ุงูุชุงูู ุ ูู ุง ุชุนูู ุ ููุฏ ุญุตูุช ุงูุขู ููุชู ุนูู ูุฑุถ ุชูุญูุฏ ุงูุฏููู ูุงุณุชููุฏ ุญุฏ ุงูุงุฆุชู ุงู ุงูุฎุงุต ุจู.
ุจุนุฏ ูููู ูุฐุง ุ ุฃุชุนูู ุ ูู ูู ูููุง ุฅููุงููุ ูู ูููู ุดูุฆูุง ูุญุชุงุฌ ุฅูู ุชูููุฉ ุฌุฏูุฏุฉ ุ ููู ุจุงูุชุฃููุฏ ูุง ูุญุชุงุฌ ุญุชู ุฅูู ุดุจูุงุช ุฌุฏูุฏุฉ. ุฅุฐุง ูุธุฑูุง ุฅูู ุดูุก ู ุซู ุตูุงุนุฉ ุงูุฃูุนุงุจ ุ ูู ุง ุชุนูู ุ ูู ููู ุฅุฏุฑุงุฌ ููุณู ูู ุงููุงุฆู ุฉ ุงูุณูุฏุงุก ุ ูู ููู ุงูููู ุ ูุง ุฃุฑูุฏ ุงูู ูุงู ุฑุฉ. ููุฌุฏ ูู ุนุงูู ู ูุชุจ ุงูุงุฆุชู ุงู ุ ูู ููู ุชุฌู ูุฏ ู ููู ุงูุงุฆุชู ุงูู ุ ูุงูุฐู ุนุงุฏุฉ ู ุง ูููู ุฏูุงุนูุง ุถุฏ ุงูุงุญุชูุงู ูู ุงููููุฉ. ุฃูุง ู ุชุฃูุฏ ู ู ุฃู ููุณ ุงูุนู ููุฉ ูู ูู ุฃู ุชุนู ู. ููุญุชุงุฌ ููุท ุฅูู ุชุนุฏููู ููููุงู - ุนูุฏู ุง ูุชุทูุน ุดุฎุต ู ุง ููููู ุ ุงูุธุฑ ุ ูุฐุง ู ุง ุฃุฑูุฏู ุ ููุงุท ุถุนูู ูู ุงูุฅููุงู ุงูุฌุงู ุญ ูุฃูุฏ ุฃู ุฃุญุตู ุนูู ุงูู ุณุงุนุฏุฉ. ูู ุณูููู ููุงู ุทุฑู ููุชุบูุจ ุนูููุงุ ูุนู ุ ุจุงูุทุจุน ุ ููุณุช ู ุซุงููุฉ. ููููู ุฃุนุชูุฏ ุฃูู ุนูู ุญู ุ ููุง ููุจุบู ุฃู ูููู ุงูุฃู ุฑ ุจูุฐู ุงูุตุนูุจุฉ ุจุงููุณุจุฉ ููู ุณุชููู ุงูุฐู ูููู ุ ูุฐู ูู ุงูู ุดููุฉ.
ุฌูู ุณ ูุงุจุฑูุฏูุณ 21:48
ูุนู ุ ูู ุง ุชุนูู ุ ููุฑุช ุฃุฎูุฑูุง ูู ุฐูู ุ ุญูุซ ุชุฎุจุฑ ุงููุงุณ ุฃู ุชุฌุนููู ูุบูููู ุฌู ูุน ุจุทุงูุงุชูู ุงูุงุฆุชู ุงููุฉ ุ ุณูุคุซุฑ ุฐูู ุนูู ุฏุฑุฌุฉ ุงูุงุฆุชู ุงู ุงูุฎุงุตุฉ ุจูู . ูุฐุง ูู ุงูุณุจุจ ูู ุฃู ุงููุซูุฑ ู ู ุงููุงุณ ุณูู ูุฑูุถูู ุฐูู. ูุฃู ุฏุฑุฌุฉ ุงูุงุฆุชู ุงู ู ูู ุฉ. ููู ูู ูุฐู ุงูุจููู ุชููููุง ููุฃููุง ู ุซู ุงุจูู ุงูุจูุฑ ุงูุฐู ูุง ูุฏุฑ ุงููู ุ ููุฎูุถ โโุซูุงุซ ููุงุท. ูู ุฑุฉ ุฃุฎุฑู ุ ูุง ุฃุฑูุฏ ุงูุชูููู ู ู ุดุฃู ุฐูู. ููููู ูุง ุฃุนุชูุฏ ุฃู ูุฐู ูู ุงูููุงูุฉ ุนูุฏู ุง ูุชุนูู ุงูุฃู ุฑ ุจุตุญุฉ ู ุงููุฉ ุฌูุฏุฉ. ุฃุนุชูุฏ ุฃู ูุฐุง ูู ุฃูุซุฑ ู ู ุฐูู ู ุง ูู ุงูู ุจูุบ ุงูููุฏู ุงูู ูุฌูุฏ ูู ุญุณุงุจู ุงูู ุตุฑููุ ูู ู ุฏุฎุฑุงุช ุ ุงุณุชุซู ุงุฑุงุช ุ ุตูุฑ ุฏููู ุงูุฃูู .
ุจุฑููุฏุงู ูู ุฌุฑุงูุฌ 22:27
ูุนู ุ ูุงูุช ุงูุณููุงุช ุงูุนุดุฑ ุงูุฃุฎูุฑุฉ ู ู ู ุณูุฑุชู ุงูู ูููุฉ ูู ู ูุงุชุจ ุงูุงุฆุชู ุงู ุ ูุฃูุง ุฃูุจุฑ ู ุคูุฏ ูู "ุงูุธุฑ ุ ุฏุฑุฌุฉ ุงูุงุฆุชู ุงู ุงูุฎุงุตุฉ ุจู ุ ุฅุฐุง ูุงุชุชู ุงูุณุฏุงุฏ ุ ูุณุชุญุตู ุนูู ุฏุฑุฌุฉ ุงุฆุชู ุงู ุณูุฆุฉ ุ ุฅุฐุง ููุช ูู ุชููุชู ุฃู ุฏูุนุฉ ุ ุฅุฐุง ูุงุตูุช ุจููุบ ุญุฏูุฏู ุ ูุฃูุช ูู ุงููุณุท ููุนูุง ู ุง ุ ูููู ุจุนุฏ ุฐูู ุ ูุฅู ุงูุฃู ุฑ ุบูุฑ ุฐู ุตูุฉ ุฅูู ุญุฏ ูุจูุฑ. ุงูุณูู ูู ุฃูู ุฅุฐุง ููุช ู ุคููุงู ููุญุตูู ุนูู ูุฑุถ ุนูุงุฑู ุ ูุณุชููู ููุงู ู ูุงูุณุฉ ุ ูุณุชุญุตู ุนูู ุณุนุฑ ุฌูุฏ ุ ุฅุฐุง ููุช ุชุฑูุฏ ุจุทุงูุฉ ุงุฆุชู ุงู ุ ูู ููู ุงูุญุตูู ุนูู ุจุทุงูุฉ ุงุฆุชู ุงู ุ ูู ูุณุงุนุฏู ุฃูุฏู ุญุณุงุจ ู ุณุฌู ูุฏูู ุ ููุฐุง ูุณุงุนุฏ ููููุง ููููุง ูุง ุชุบูุฑ ุฃู ุดูุก. ู ุณุชูู ุงูุชูุงุตูู ูู ุฏุฑุฌุฉ ุงูุงุฆุชู ุงู ุฑุงุฆุน. ููู ููุฉ ู ู ุงูู ูุฑุถูู ูุณุชุฎุฏู ูููุง ุฃู ูู ูููู ุญุชู ุงุณุชุฎุฏุงู ุฅุณุชุฑุงุชูุฌูุฉ ูุฃุฑุฏูุง ุฃู ููุฏุฑ ุงููุงุณ ุฏุฑุฌุฉ ุงูุงุฆุชู ุงู ุ ููุฑูุฏูู ุฃู ูููู ูุง ุฃููุง ู ูุฌูุฏุฉ.
ูููู ุฅุญุฏู ุงูู ุดููุงุช ุงูู ุชุนููุฉ ุจุงูุทุฑููุฉ ุงูุชู ุชุญุฏุซูุง ุจูุง ุนู ุงูุฏุฑุฌุงุช ุงูุงุฆุชู ุงููุฉ ุ ุฅุฐุง ุฌุนููุงูุง ุดุฎุตูุฉ ููุบุงูุฉ ุ ุฑูุงุถููุง ุ ููู ุณููุนู ุฏุฑุฌุฉ ุงูุงุฆุชู ุงู ุ ุญุณููุง ุ ูุญุณุจูุง ุฏูู ู ุนุฑูุฉ ู ู ุฃูุช ุ ููุญู ููุฒุน ูู ูุคูุงุก ุชูุงุตูู. ุฅุฐู ุ ููุณ ุญูู ูุง ุนููู ุดุฎุตููุง ุ ู ุง ููููู ูู ุ ู ู ุงูุจูุงูุงุช ุงูุชู ูุฏููุง ุฃู ุงู ูุง ุ ุจุงููุธุฑ ุฅูู ุงูุฃุดุฎุงุต ุงูุฐูู ูุฏููู ูุฐุง ุงููู ุท ุ ูู ุงูู ุชูุณุท โโุ ูุฐุง ุตุญูุญ ุ ูุฃุนุชูุฏ ุฃูู ุฅุฐุง ุชู ููุง ู ู ุฌุนู ุงููุงุณ ูุชููููู ุนู ุฑุคูุชู ุนูู ุฃูู ุฅูุฌุงุจูุฉ ููุฏ ุงุฑุชูุจุช ุฎุทุฃ ุ ูู ูููู ุฃู ุฃููู ุฃูุซุฑ ุซูุฉ ููู ุ ุนูุฏู ุง ูููู ูุฏู ุฃูุจุฑ ูุฏุฑ ู ู ุงูุจูุงูุงุช. ูุฐูู ุฅุฐุง ูุงู ูุฏูู ุงููุซูุฑ ู ู ุจุทุงูุงุช ุงูุงุฆุชู ุงู ุงูุชู ุฏูุนุชูุง ุ ูู ูููู ุฃู ุฃุฑู ุฃููู ุฃุณุชุทูุน ุฃู ุฃููู ุฃูุซุฑ ุซูุฉ ููููุงู. ููู ุฅุฐุง ูู ููู ูุฏู ูุฐุง ููู ููุณ ุณูุจู. ุฅูู ููุท ูููู ุฃููู ุฃูู ุซูุฉ ููููุงู. ูุฃุนุชูุฏ ุฃู ููุงู ููุชูุง ูุญุชุงุฌ ููู ุชูุฑูุจูุง ุฅูู ุงูุชุฑุงุฌุน ูุงูููู ุ ุญุณููุง ุ ุฑุจู ุง ุฐูุจูุง ุจุนูุฏูุง ุจุนุถ ุงูุดูุก. ูู ููู ุงูุชุฎููู ููููุงู ูู ุฏุฑุฌุฉ ุงูุงุฆุชู ุงู ุงูุฎุงุตุฉ ุจู ุ ููู ุชุชููุจ ุ ูุชุชุบูุฑ ูู ุจุนุถ ุงูุฃุดูุงุก ุบูุฑ ุฐุงุช ุงูุตูุฉ ุชู ุงู ูุง. ูุชุงุฆุฌ ู ูุชุจ ุงูุงุฆุชู ุงู ุงูุฎุงุตุฉ ุจู ู ูู ุฉ ูููู ููุงู ุทุฑู ุฃุฎุฑู ูููุงุณ ุงูู ุฎุงุทุฑ ุงูุฎุงุตุฉ ุจู. ููุงู ุทุฑู ุฃุฎุฑู ูููุงุณ ู ุฏู ุชูุถููู.
ู ุง ูู ู ุฏุฎุฑุงุชู ุ ู ุง ูู ุตุงูู ุซุฑูุชู ุ ูู ุชุฏูู ูููุงุณ ุ ู ุง ู ุฏู ู ุฑููุชู ูู ุชุฌุงูุฒ ุงูุฃุฒู ุฉุ ูู ุฐูู ุณูููู ุฃูุซุฑ ุฃูู ูุฉ ููู ูุฑุถ ุซู ุฎู ุณ ููุงุท ููุง ุฃู ููุงู ุนูู ุฏุฑุฌุฉ FICO.
ุซู ูุนู ุ ูููู ุง ูุชุนูู ุจุงูุชุนูู ุงูุขูู ุ ุฃุนุชูุฏ ุฃู ุฃุญุฏ ุงูุฃุดูุงุก ุงูู ุซูุฑุฉ ููุงูุชู ุงู ูู ุงูุชุนูู ุงูุขูู ูู ุฃูู ูู ุงููุงูุน ูู ูุชู ุงุณุชุฎุฏุงู ู ูุซูุฑูุง ูู ุนุงูู ู ูุชุจ ุงูุงุฆุชู ุงู ูุฃููุง ูุณุชุฎุฏู ุจูุงูุงุช ู ูุธู ุฉ ููุบุงูุฉ ูุง ุชุญุชุงุฌ ุจุงูุถุฑูุฑุฉ ุฅูู ุงูุชุนูู ุงูุขูู ุ ูููู ุชู ุชุฌุฑุจุชูุง ูู ุงููุซูุฑ ู ู ูุฐู ุงูุณููุงุฑูููุงุช ุงูุฃุฎุฑู ู ุซู ู ุง ุชูููู. ูุฃุนุชูุฏ ุญููุง ุฃู ูุฐุง ูู ุงูู ูุงู ุงูุฐู ูุฃุชู ููู ุงูุฃู ุฑ ุจู ูุฑุฏู ูุฃูู ูู ุดูุฑ ุจููู ุง ูู ุฃุณุจูุน ุ ูู ููู ุฑุจู ุง ูุชู ุชูุฏูู ู ูุชุฌุงุช ู ุฎุชููุฉ ู ู ูุจู ุงูุณูู. ูุชู ุนุฑุถ ุญุงูุงุช ู ุฎุชููุฉ. ุฃููุณูู .
ููุฐุง ุญููุง ูู ุงูู ูุงู ุงูุฐู ูุฃุชู ููู ุดูุก ุฃูุซุฑ ู ุฑููุฉ. ููุญุตูู ุนูู ูุธุงู ูู ููู ูุนู ุฐูู ุ ูุง ูุชุนูู ุนููู ุชุฌุงูุฒ ูุตู ุฉ ุงูุนุงุฑ ุ ูุงูุดุนูุฑ ุจุงูุฅุญุฑุงุฌ ุ ูุงูุดุนูุฑ ุจุงูุชูุชุฑ ุ ูุฑู ู ูู ุดูุก ุนูู ุงูุฌูุงุฒ ูู ูู ุฃู ูุนุทููู ุซูุงุซุฉ ูู ูููู ุงุฎุชูุงุฑ ุงูุญููู ุงูุชู ุฃุฑูุฏูุง ู ู ููุงู. ุฅููุง ุนู ููุฉ ูุธููุฉ. ูุฃุนุชูุฏ ุฃูู ูู ูููุง ุงูุชุฎูุต ู ู ุชูู ุงูุตุฏู ุฉ ุ ูุงูุงุจุชุนุงุฏ ุนู ูู ูุฐุฌ ุงูู ุฏุฑุณุฉ ุญูุซ ุชุนูู ุ ููุฏ ููุช ุดูููุง ุ ูุชุญู ู IMS ุงูุตุฑุงุฎ ุนููู ุญุชู ุชุฏูุน ููุง ุงูู ูุงุจู. ู ุง ุฒูุช ูู ุตูุงุนุฉ ุงูุฅูุฑุงุถ. ูุฐูู ุฑุจู ุง ูุง ููุจุบู ุฃู ุฃููู ุนุฏูุงูููุง ุฌุฏูุง ูู ูุฐู ุงูู ุฐูุฑุฉ ุ ููู ูู ุง ุชุนูู ุ ูู ูููุง ุงูุชุฑุงุฌุน ููููุงู ูู ุนุฑูุฉ ู ุง ุฅุฐุง ูู ูุชู ุงุฑุชูุงุจ ุฃู ุงุญุชูุงู. ูุงู ูุฐุง ูุฑุงุฑ ุนู ู ุชู ุงุชุฎุงุฐู. ุฅูู ูุฑุงุฑ ุชุฌุงุฑู ู ุฑุจุญ ุจุดูู ุนุงู ููู ูุฑุถ. ููุง ุชุฃุฎุฐ ุงูุฃู ุฑ ุนูู ู ุญู ู ุดุฎุตู.
ุฌูู ุณ ูุงุจุฑูุฏูุณ 25:
ูุนู ุ ูุงูุชุจุงุณ ุณู ุนุชู ู ูุฐ ูุชุฑุฉ ุ "ุงู ุชูุงู ุงูู ุงู ููุณ ุฌุฑูู ุฉ ุ ุฅุฐุง ูุงู ุงูุฃู ุฑ ูุฐูู ุ ูุณูููู ุฌู ูุนูุง ูู ุงูุณุฌู". ูุฃูู ุชุนูู ุ ูุญู ุฌู ูุนูุง ู ุฏูููู ุจุงูู ุงู ุ ูุฑููู ุงูุนูุงุฑู ุ ูุณูุงุฑุชู ุ ูุฃููุง ูุงู ุ ูุจุทุงูุชู ุงูุงุฆุชู ุงููุฉ ุ ุฏุนูุง ูููู ูุฑุถ ุงูุทุงูุจ - ูุฐูู ููุญู ุฌู ูุนูุง ู ุฏูููู ุจุงูู ุงู ุ ููู ุชูุณุฌู ุ ูููุงู ุทุฑู ูุฅุฏุงุฑุชูุง ูุฏูุนูุง ู ู ุฐูู.
Brendan Le Grange 26:08
ุญุณููุง ุ ูู ุงูุญููุฉ ุงูุฃููู ูุฏู ูุง โโุฏุฑุณูุง ูู ุงูุชุงุฑูุฎ ููู ุงูู ุงุถู ูุงูุช ููุงู ุณุฌูู ููุฐุง ุงูููุน ู ู ุงูุฃุดูุงุก ุ ููู ูุนู ุ ุฃุนุชูุฏ ุฃู ูุฐู ุฑุณุงูุฉ ูุฌุจ ุณู ุงุนูุง ู ุฑุงุฑูุง ูุชูุฑุงุฑูุง. ููู ูุง ุชุฐูุจ ุจุนูุฏุง. ููุท ูุฃู ูุฐุง ุงูุนูุฏ ุชู ุฅุจุฑุงู ู ุจุญุณู ููุฉ. ุชุจูู ุฃูู ูุง ุชุณุชุทูุน ุชุญู ู ุงูุฏููู ุ ุฃู ุฃูู ุฎุฑุฌุช ุนู ุงูุณูุทุฑุฉ. ูุนู ุ ูุงูุช ุชูู ู ุฎุงุทุฑุฉ ุงุชุฎุฐูุง ุงูุจูู ุนู ุนู ุฏ. ูุฐุง ูู ู ุฑุญูุฉ ู ุง ุ
ููู ุฌูู ุณ ุ ุดูุฑุง ุฌุฒููุง ูู. ุฅุฐุง ูุงู ุงูู ุณุชููููู ุฃู ุฃู ุดุฎุต ูุฑูุฏ ุญููุง ู ุนุฑูุฉ ุงูู ุฒูุฏ ุญูู ููููุฉ ุงูุนู ู ู ุน DebtMD ุ ูู ุง ูู ุฃูุถู ู ูุงู ููู ููุงุชุตุงู ุจู ุฃู ูู ุนุฑูุฉ ุงูู ุฒูุฏ ุนู ุนู ููุ
ุฌูู ุณ ูุงุจุฑูุฏูุณ 26:47
ู ููุนูุง ุนูู www.debtmd.com. ูุฏููุง ู ุฏููุฉ ุฑุงุฆุนุฉ ุจูุง ุงููุซูุฑ ู ู ุงูู ูุงุฑุฏ ุงูู ุฌุงููุฉ ูุงูุขูุงุช ุงูุญุงุณุจุฉ ุ ูุฅุฐุง ููุช ุดุฎุตูุง ุบูุฑ ู ุชุฃูุฏ ู ู ุง ูุฌุจ ุฃู ุชูุนูู ุจุฏููููู ุ ููุง ุชุชุฑุฏุฏ ูู ุฅููุงุก ูุธุฑุฉ ูุจุฑููุฏุงู ุ ุดูุฑูุง ูู ุนูู ุงุณุชุถุงูุชู. ุงุนุชูุฏุช ุฃู ูุฐุง ูุงู ู ูุงูุดุฉ ุฑุงุฆุนุฉ ููุนู ุ ุขู ู ุฃู ูุชู ูู ู ู ุงูููุงู ุจุฐูู ู ุฑุฉ ุฃุฎุฑู.
ุจุฑููุฏุงู ูู ุฌุฑุงูุฌ 27:12
ูุนู ุจุงูุชุฃููุฏ. ูุดูุฑุง ููู ุฌู ูุนุง ุนูู ุงูุงุณุชู ุงุน. ุฅุฐุง ูู ุชูู ูุฏ ูู ุช ุจุฐูู ุจุงููุนู ุ ููู ููู ุงูุฅุนุฌุงุจ ุจุงูู ุดุงุฑูุฉ ูุงูุงุดุชุฑุงู ูู ุงูุนุฑุถ. ุฅู ุฅูุฑุงุถ ุงูู ุงู ููุบุฑุจุงุก ู ูุชูุจ ุ ููุณุชุถููู ููุญุฑุฑู ุฃูุง ุจุฑููุฏุงู ูู ุฌุฑุงูุฌ. ูุญู ุงูุณู ุฉ ูุนุฑุถ ุงูู ูุณููู ูู Iam_wake. ูู ููู ุงูุนุซูุฑ ุนูู ู ูุงุญุธุงุช ุงูุนุฑุถ ุ ูุงููุตูุต ุงูู ูุชูุจุฉ ุ ูุงูู ุฒูุฏ ู ู ุงูู ูุงูุงุช ุงูุชูุตูููุฉ ูุงูุชูุงุตูู ุญูู ููููุฉ ุญุฌุฒ ู ุดุงุฑูุงุช ุงูู ุญุงุฏุซุฉ ุนูู www.howtolendmoneytostrangers.show.
ุณุฃุฑุงู ู ุฑุฉ ุฃุฎุฑู ุงูุฎู ูุณ ุงูู ูุจู.
ุฅูู ุฃูุง ู ุฑุฉ ุฃุฎุฑู ุ ููุท ูู ุญุงู ูุงู ูุฏูู ุญุฏูุซ ูุงู ู ุนู ุงูุฅูุฑุงุถ. ูู ุชุนูู ุฃููู ูุดุฑุช ุฃูุถูุง ูููู ูู ู ู ุฃููุงู ุงูุฅุซุงุฑุฉ ูุงูุญุฑูุฉ ูุงูู ุบุงู ุฑุฉ. ูุชููุฑ ูู ู ู Drachen ู Butterfly Hill ูู ุดูู ูุชุจ ุฅููุชุฑูููุฉ ููุชุจ ูุฑููุฉ ููุชุจ ุตูุชูุฉ ู ู ุฃู ุงุฒูู ูุชุฌุงุฑ ุงูุชุฌุฒุฆุฉ ุงูุขุฎุฑูู ุนุจุฑ ุงูุฅูุชุฑูุช. ุฅููู ููุณูุง ุดูุณุจูุฑ ุ ููููู ููุณูุง ุจุงูุธูู ุฃูุถูุง. ูุชูุงุฑู ู ุฑุงุฌุนุงุช Clarion ุจูู Drachen ู Clive Cussler ุงูุฐู ูุญูู Raiders of the Lost Ark ุฅูู ูุนุจุฉ ุฅุทูุงู ุงููุงุฑ. ุงูุฅูุตุงุญ ุงููุงู ู ุงูุฐู ูุงู ูู ู ุฑุงุฌุนุฉ ุซูุงุซ ูุฌูู . ูุฐูู ูุณุช ู ุชุฃูุฏูุง ู ู ุฃูู ูุงู ู ู ุงูู ูุชุฑุถ ุฃู ูููู ู ุฌุงู ูุฉ ุ ููููู ุฃุนุชูุฏ ุฃูู ุญุตูุช ุนูู ุงูุตูุฑุฉ.
ู ููุง ุ ูุฌุจ ุฃู ุฃุชุญุฑู ูุฑูุจูุง. ูุฐุง ุฅุฐุง ููุช ุชุฑุบุจ ูู ุงูุญุตูู ุนูู ูุณุฎุฉ ู ุฌุงููุฉ ุ ุฃุฑุณู ูู ุจุฑูุฏูุง ุฅููุชุฑููููุง ุนูู brendan@howtolendmoneytostrangers.show ูุณุฃุฑุณู ูุงุญุฏุฉ ูุฅููุงุฐ ููุณู ู ู ุณุญุจูุง ู ุฑุฉ ุฃุฎุฑู.